onsdag 20 januari 2010

Olivia sjuk!

Det som gick så bra med inskolningen...Olivia har varit helt sänkt idag och somnade även ikväll med 38 grader. Pappa Chrille har också haft feber idag och då vi varken hade alvedon eller ipren hemma så var jag tvungen att åka till apoteket och införskaffa lite åt min kära man. Ringde till förskolan och sa att tjejerna blir hemma idag. Så synd men så här är det väl att vara småbarnsförälder...alltid sjuka barn när man minst av allt vill och hinner! Jag tog istället med Cornelia till Arninge Centrum, faktiskt första gången som jag åker själv och handlar med någon av dem. Jag hämtade en vagn och satte ner Cornelia i vagnen på lilla platsen längst fram, där trivdes hon verkligen och tror att hon tyckte att det var väldigt spännande att få sitta så högt upp och titta på allting. Hennes ögon snurrade runt och skulle kika på alla som gick förbi och upp i taket som ju var så högt upp. Vi började med att gå på apoteket. Sedan så gick vi vidare till H&M där jag handlade en hel del nya kläder till tjejerna. Olivia och Cornelia har ju gått en hel del i bodys och strumpbyxor tills nu...öppna förskolan vill helst inte att de har bodys på sig då det blir krångligt med knäppningen. Köpte nu flera tights samt några klänningar, en del med Hello Kitty motiv...det är ju det som gäller för tjejer. Vi gick sedan vidare och handlade lite bananer och annat smått och gott på ICA för att senare återvända hemmåt...

Jag har hört en del förvirrande mammor berätta lite olika händelser där de glömt sitt barn någonstans och hitintills så har jag inte lyckats med det...dock så glömde jag något annat idag! Det flöt inte riktigt på som det skulle när vi skulle hemmåt...inte van med att ha en unge samt ingen vagn och en massa kassar....rutinen blev liksom fel? Borde vara mycket lättare...Började med att lyfta ur Cornelia ur kundvagnen och då åkte ena hennes sko av med strumpan också...tvungen att sätta mig ner och börja böka med detta. Nu började Cornelia bli riktigt gnällig och ville inte alls stå själv på backen. Lyfte ur kassarna och körde in vagnen i vagnstället. Lyfte upp Cornelia och två tunga kassar och ställde kassarna utanför bilen vid framsätet på passagerar sidan, lyfte sedan in Cornelia och spände fast henne. Cornelia är nu mycket missnöjd och jag får bråttom och kastar mig in i bilen och kör hemmåt! Då plogbilen hade ordnat en stilig vall precis bakom min ruta och det stod en bil väldigt nära min ruta från andra hållet så fick jag trixa en stund för att komma in i rutan. Cornelia hade somnat på vägen hem och jag började leta efter kassarna i bilen...Åhh nej, paniiiiik kassarna står kvar på parkeringen i Arninge Centrum! Kastar mig återigen in i bilen och åker tillbaka och jo visst men där stod ju kassarna och väntade...suck...Ja det man inte har i huvudet får man ha i benen! Var ju bara och åka hem igen och återigen får trixa med bilen för att få komma in i rutan. Ut med kassarna och med en sovande Cornelia..som jag försöker att väcka utan resultat. Slutar med att jag först får gå upp med lilla sovande Cornelia som vaknar i hallen i famnen på pappa Chrille och så får jag springa ner och hämta dessa olycksaliga kassar...Nu var det äntligen dags för lunch! Vilken morgon säger jag bara!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar