torsdag 3 december 2009

Tjejerna 17 mån igår...

Tänk att jag tagit så fel på dagen...trodde ju att tjejerna fyllde 17 mån idag men det var ju igår! Skyller på min klockan som visade 2:a December...ja ja...blev ju så konstigt då jag också kom på att det var den 3:e December idag vilket menas att även är våran 9 åriga förlovningsdag idag, så det blev mycket på engång att fira!

Hur har jag då firat denna dag
? Ja fick ju veta att det var den 3:e när jag satt kl:15:00 hos frisören så jag tillbringade min dag inne och storstädade hemmet. På engång när Chrille hade gått till jobbet runt 09:00 så satte jag igång och putsa och damma, sedan damsög och skurade jag, glömde nog ingenting denna gång så nu är allt så rent som det borde vara! Tjejerna följde mig självklart tätt i hälarna mest hela tiden och tillslut så gav jag dem var sitt blött papper som jag sa att de skulle torka med och de torkade och torkade, de var så duktiga speciellt Olivia som tog uppgiften på största allvar. Olivia har ju även blivit bästa kompis med damsugaren, när den inte brummar så går hon fram och klappar på den och låter som damsugaren själv och om kompisen är tillräckligt snäll så får den även en puss lite då och då...

Olivia och Cornelia putsar fönster på bokhyllan!

Ja de var kul till en början men sedan så hittar man på lite bus för att distrahera mamma...här hittar de en vas som de vickar omkull typ 20 ggr...

Lade mig första gången på sängen för att vila en liten stund vid 14:30 och läste till 14:50 då Chrille kom hem. Han skulle komma hem tidigare idag då jag hade tid hos frisören kl: 15:00! Jag vill ju vara fin till helgen då jag ska iväg på mysigheter med min man och sedan vill man ju även vara fin tills på Måndag...ska ju på begravning då!!! Bläää och usch ser verkligen inte fram emot detta men hoppas att det går bra. Jag kommer att åka med min vän Annika som även hon kände Therese och det var vi tre som var gravida samtidigt och umgicks en del, Annika fick barn först av oss och tror att hennes lilla Tilda kom i April eller Maj...kommer inte riktigt i håg. Vi ska ialla fall åka tillsammans dit...huuua det blir en jobbig dag men dock skönt att komma dit med någon och slippa gå själv! I veckan skickade jag även blommor till Janne, hade hört att han var allergisk och ville först kolla med honom hur allergisk han var och det var tydligen inte så farligt så jag skickade en jätte fin bukett och hoppas att han inte nyser för mycket...Han har det tufft stackars Janne, kan inte vara lätt att försöka bearbeta sorgen och samtidigt vara glad För lilla Rasmus skull!

Lite bilder på min frisyr!


Tjejerna sov mellan 13:00-15:00 så de har inte varit mycket gnäll ikväll då de orkade vara uppe till 20:00 utan minsta tecken på övertrötthet. Efter de lades i sängen så har de inte sagt ett knyst! ZZZZZZZZZZZ, de somnade nog på engång!

Ska inte skriva mycket idag
, tänkte faktiskt lägga mig någorlunda i tid och läsa min bok för att somna runt 23...får se om jag lyckas eller inte.
Godkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar