lördag 19 december 2009

Lilla Julafton inställd!

Då var det min tur...så snabbt man blir dålig! Från att nästan inte känna något illamående alls till att man är helt däckad. Först så spydde jag och sedan så efter en stund så spydde Olivia igen...stackar, stackars henne, hon spydde ner hela hennes säng + säng skydd. När jag själv ligger helt däckad hör jag pappa Chrille inne i rummet - men jä....r vad hon spyr, hur ska jag göra nu då? Det var bara att gå upp och hjälpa till så gott man kunde och hoppas att man inte skulle lägga en kräk själv. Chrille tog lilla Olivia in till toaletten och tvättade av henne för att sedan fortsätta att byta i hennes säng...han fick fullt upp. Tack och lov att vi inte blev dåliga samtidigt...vilken röra säger jag bara. Jag tog in Cornelia till mig då hon hade vaknat och stod och grinade och kände säkert lukten av Olivias kräk. Chrille lade sig sedan med Olivia i barnrummet. Jag har totalt änså länge hälsat på hinken två ggr. Har fått i mig lite nypon soppa, blåbärssoppa och joghurt och känner mig lite bättre men man vet ju vid detta laget att det kan bli ett rejält bakslag. Lilla Olivia har nu varit sjuk i 5 dagar och jag blev ju sjuk på tredje dagen så som man hör att man oftast blir.

Chrille tog med sig lilla Cornelia ut i pulka backen idag medans jag och Olivia vilade lite i lugnan ro. Båda tjejejerna har en väldans diaree så det blir att fortsätta med vätske ersättning.

Har precis pratat med min mor som sa att det har kommit en ny vätskeersättning som ska vara bra och återställa magens egna aktiva bakterier. Så Chrille fick åka och handla ersättningen som vi ska börja att testa efter tjejerna har sovit lite lunch.

Information om vätskeersättningen:
Namn: (Sempers)vätskeersättning (Med aktiv bakteriekultur)
Innehåller: Zink och probiotika. Probiotika är vänliga bakterier som hjälper till att hålla magen i balans.
Ålder: För barn från 2 mån samt för vuxna
Läs mer på denna länk om hur det används: http://www.apoteket.se/Privatpersoner/radochprodukter/Sidor/Mageotarm_Magsjukaodiarre_Magsjukaodiarre_Allmant.aspx

Det verkar ju bli en vit jul iallafall då det snöar för fullt utanför, men det blir ju som sagt var inte någon lilla Julafton för oss idag heller...så himla trist men vi ska försöka att bli friska till Jul istället! Det är ju dock bara Chrille kvar nu som måste genomgå detta så vi får se när denna elaka bakterien intar hans kropp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar