torsdag 17 december 2009

Lungt i stugan!

Idag har det snöat och blåst hela dagen. Eftersom vi bor precis vid vattenkanten så tjuter och viner det så mycket vid fönstrerna och man ser snön blåsa i sidled, rätt så häftigt men man har inte så stor lust att gå utomhus när det är sådant blås väder. Nu har stormen lagt sig lite både utanför fönstret och innanför...båda tjejerna sover nämligen redan helt färdigt efter all magsjuka. Cornelia spydde sista gången kl:07:30 imorse så hon hämtade sig mycket, mycket snabbare än Olivia. Hon fick även i sig välling nu innan läggdags så hoppas nu att det vänder och blir bättre. Hon var så trött lilla Cornelisen, somnade i mitt knä runt 18:40 slut som artist så det var lika bra att bära in henne i sängen på engång. Olivia somnade runt ca 19:00.

Min kära man hade gjort bra ifrån sig i Malmö och drog hem ännu en STOR affär! HURRA för min man som kämpar och är så duktig, ni förstår säkert att man ju är något stolt som fru!

Min konsult chef ringde idag och berättade en glad nyhet, nämligen att jag ska få komma till SEB i Rissne på intervju till en grupp som sitter där. Säger inget mer ännu om det men det låter väldigt, väldigt intressant och hoppas verkligen att det ska gå i lås! Skulle bli så glad, så glad om jag skulle få komma dit då det var där jag satt innan min mamma ledighet.

Ska bli så skönt att ha min man hemma från och med imorgon kl:14:00, då börjar nämligen hans julledighet. Vi har en hel del julklappar att inhandla så det är bäst att man sätter fart och planerar dessa inköp. Vi har ju sagt till alla att det är barnens jul i år vilket menas att ingen ska behöva köpa några julklappar till mig och Chrille utan bättre att barnen får julklappar istället. Det känns även lite bättre i plånboken då man är mamma ledig och inte har hur mycket stålar som helst...

Nedan är barn som vi ska köpa julklappar till, skriv gärna någon kommentar på vad man kan tänkas köpa till dessa små godingar!

Kusin Felix, 2,5 år
Kusin Tilda, 4 mån
Kusin Julia, 7 år
Kusin Isabelle, 6 år
Mammas lilla Prinsessa Olivia, 17 mån
Mammas lilla Prinsessa Cornelia, 17 mån

En del julklappar är redan klara men jag kommer att få stressa en hel del i veckan som kommer är jag rädd för...

Trevlig afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar