onsdag 16 december 2009

Olivia mår bättre!

Ja nu verkar lilla Olivia må lite bättre då hon ikväll fick i sig nästan hela vällingflaskan innan hon somnade. Det har inte kommit upp ännu ialla fall så jag håller fortfarande tummarna på att hon ska få behålla det. Ingen annan i familjen känner av något illamående än så länge...men man vet ju aldrig! Lagom till helgen kanske vi resten ligger däckade...hoppas INTE.

Annars så var natten rätt så kaotiskt några timmar mellan 02:00 och ca 05:00. Olivia vaknade först och när jag kom in så hade jag med mig lite vatten i en pipmugg som hon fullkomligt vräkte i sig...hon var ju så törstig och började hetsdricka..hon grät bara när jag försökte ta muggen i från henne. Tänkte då att det här kan inte sluta bra...hon måste sluta dricka annars så kommer det upp. Tillslut så lade hon sig ner på kudden och somnade om. Nästa gång när hon vaknade och grät så märkte jag att hon hade gjort stora björn...det var bara att förstsiktigt ta upp henne och byta blöjja, gav då lite, lite vatten igen men hon verkade inte vara så törstig längre. Lade tillbaka henne i sängen men bara efter en liten stund så började hon grina igen och då hade hon spytt igen. Det var då den riktiga cirkusen började...de sover ju numera i samma rum så självklart så vaknar lilla Cornelisen av att jag började tända lampan och ta upp Olivia. Cornelia ville nu INTE somna om...suck slutade med att båda tjejerna låg mellan mig och pappa Chrille men inte ville Cornelia somna för det...och tillslut så spydde Olivia igen!!! Oj, oj...slutade ialla fall med att Cornelia och Chrille sov i barnrummet och jag och Olivia låg kvar i sängen. Efter allt ståhej så somnade alla tilslut!!!

Idag har vi tagit det väldigt lugnt. Olivia fick i sig lite mer vätskeersättning när hon vaknade sedan lite joghurt till frukost men blev sedan så trött och somnade vid 10:00 och sov till 13:30. Då Cornelia har varit så otroligt rastlös nu i 2 dagar så var jag tvungen att försöka hitta på något roligt med henne. Eftersom Chrille hade köpt hem 2 st pulkor så bestämde jag mig för att ta med tjejerna ut på lite pulka åkning. Det gjorde jag också och vi var ute i ca 40 min och det gick väldigt bra, tror det var nyttigt för Olivia också att få andas lite frisk luft. Cornelia gnällde faktiskt mer än Olivia...men det var mer när hon hade susat ner för backen och pulkan stod stilla! När vi kom hem så vilade Olivia lite till medans jag förberedde makaroner och kokade iordning en kyckling gryta som verkligen blev väldigt lyckad. Cornelia åt och åt men Olivia ville inte ha vilket var förståeligt. Hon smakade dock tillslut 2 skedar makaroner när hon fick sitta i mitt knä, alltid något.

Jag har ju varit själv med tjejerna idag då Chrille skulle på kundmöte ner till Malmö och blir borta tills imorgon. Något som jag undrar är varför barnen nästan alltid blir sjuka när deras pappa ska iväg på viktiga kundmöten? Kan bara minnas en enda gång och de var när Chrille var i Madrid och mormor kom hit och bakade pepparkakor med oss, annars så har det nästan alltid varit något med tjejerna.

Lite pulka bilder!
Tjejerna sida vid sida i sina nya pulkor!
Oj Titta vilken stor snöboll...
...Men jag vill också hålla snöbollen!


Vi fick testa en lite större pulka som båda fick plats i, dock inte lika bra som bebis pulkorna..

Mamma försöker hinna med sin dotter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar