onsdag 2 december 2009

Bakat Lussebullar!

Huuua så kallt det varit idag, just nu så har vi -3,1 grader här vid Hägernäs strand! På förmiddagen så slängde jag och tjejerna ihop en saffrans deg, mest jag då tjejerna bara stoppade degen i munnen hela tiden...sedan så bakade vi Lussebullar. Blev helt ok, var tvungen att improvisera lite då mjölken inte räckte och ingen kesella hade jag heller hemma som jag annars brukar ha i degen. Eftersom jag hade röd mjölk hemma så blandade jag ut resten med vatten och sedan hade jag i vanilj joghurt istället för kesella och det blev ju bra ändå. Allt går bara man har lite fantasi och sedan så är man ju ingen perfektionist. De blev lagom kladdiga och lyckades att inte göra dem torra så jag är mer än nöjd. Tjejerna fick dela på en halv bulle och den slank ner så om de äter så har man lyckats!

Lite bilder på vår utsikt från balkongen!
(Har inte hunnit att justera kvistarna på ute slingan ännu...kanske gör det imorgon)

Lite bilder från Lussebaket!

Min egen gjorda Jul dekoration!
...och vår Adventsljustake!
Godkväll!

1 kommentar:

  1. WOW vilka fina lussebullar, så släta o fina blir aldrig mina. Imorgon ska vi baka lussebullar och saffransskorpor, mumma!!!

    SvaraRadera