måndag 21 december 2009

Julklapps bestyr i sjukstugan!

Morgon i Hägernäs Strand!


Är nu så trött på denna hemska basill som drabbat vår lilla underbara familj!!! Ska vi inte få fira någon riktig julafton heller??? Olivia spydde igår natt igen och min underbara Man har också börjat att må dåligt...dock så verkar det bara komma nedre vägen för min Man och inge kräk ännu. Varför ska denna dumma sjuka vara så seg, vad är det vi har drabbats av? Är det vinterkräksjukan så har den verkligen tagit oss så väldigt olika i familjen. Olivia måste ha varit smittbäraren ialla fall då hon blev sjuk först och sedan smittade Cornelia. Det konstiga är ju att Olivia fortfarande spyr men tror inte att det är för att hon egentligen är sjuk utan för att hon äter för mycket på dagen och sedan sveper en hel välling flaska innan sängdags. NU ÄR DET SLUT MED DET!!! Inge mer fulla vällingflaskor utan blir endast halv flaska då hennes lilla mage inte verkar klara av all denna mat som hon gladeligen trycker isig. Det är ju bra att hon äter men INTE alls roligt när hon kräks och gråter och tittar på mig med sina små troll ögon och undrar varför hon måste må så dåligt. Cornelia spydde ju inte alls lika mycket utan bara några gånger och hämtade sig rätt så bra dagen efter, likaså jag spydde bara 2 ggr och var nästan helt återställd dagen efter och min man har inte spytt alls ännu...tyder på att våra kroppar hanterar dessa basiller väldigt olika. Stackars Olivia har ju alltid varit minst och känsligast och det gäller ju även detta.

Nu kommer min kära man hem igen ifrån ett bygg möte...ja jag vet att han borde ha legat till sängs, men han är envis och ville få detta el möte överstökat innan jul!

Igår så åkte jag själv in till Täby Centrum och gjorde slut på nästan alla julklapps pengar. Handlade julaftons kläder och Nyårskläder till mig och tjejerna och en massa, massa leksaker inne på BR. Skulle ju haft hela förra veckan att handla julklappar på men har ju inte kommit iväg då vi legat sjuka hela bunten. Eftersom vi ska åka upp till Västerås och fira Jul så tänkte vi ha lite julklapps öppning i eftermiddag/kväll. Har ju köpt sånna roliga saker till tjejerna bland annat 2 st leksaks mobil telefoner, 1 stor rosa Keaboard med stol och mick till, dans matta som blinkar och ett jätte fint Prinsess tält! Tror ni att de blir glada? Det tror jag ialla fall och längtar till när de får slita upp paketen.

Igår kväll fick jag ialla fall ännu lite mer jul känsla då jag satt på golvet i vardagsrummet, slog in de allra flesta julklapparna, drack glögg, åt godis och tittade på "Anna Ankas Jul"!!! Helt otroligt vad hon har starka åsikter om andra människor...tex tycker att alla mörkhåriga människor är fula...hur kan man säga så???Får man säga eller tycka så....blev helt chockad! Jag ska ialla fall trotsa henne och färga mitt hår ännu mörkare ikväll..he he!!!!

Jag slår in paket!

Tjejerna äter frukost med glitter i håret!
Härliga Hägernäs Strand!
Mysmorgon efter återigen en tuff natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar