söndag 13 december 2009

Lucia bjudning!

Nu känns det som man är tillbaks igen med nya tag! Livet går trots allt vidare vilket är tur och hoppas på ordspråket "tiden läker alla sår".

Fredagen var så mysig...som vanligt! Det är verkligen familjens dag och man känner att det är helg, kan tänka mig att det känns ännu mera så när man börjar att jobba igen, då kommer Fredagar att vara heliga och vigda helt åt familjen! HURRA för Erik som van Idol! Varit min favorit hela tiden så det känns helt rätt, dock så hade jag hellre velat se Tove än Calle i finalen.

I Lördags så åkte jag in själv till Täby Centrum
och handlade bland annat jul/Nyårs klänningar till tjejerna samt en julklapp till deras lilla kusin Tilda och lite annat! På eftermiddagen så klädde vi julgranen och gick ut och lekte lite i de första snöflingorna som äntligen ramlade ner! Vi åt sedan middag och när tjejerna hade fått sitt kvällsbad, sin välling och somnat sött i sina sängar så började vår kvälls aktivitet nämligen att rita ut vart vi vill ha våra el/tel/tv uttag i nya huset. Pust det är ju en hel del att tänka på...och jag fullkomligt hatar alla dessa sladdar som ligger som ormbon i pappkassar just nu! Hurra för trådlöst...men man måste ju ändå ha uttag!

Tjejerna äter majskolvar....och tittar sedan förtjust på första snöflingorna!!!


Idag har det varit full fart hela dagen.
Har förberett hela dagen för Lucia bjudningen som jag hade här kl:15:00. Jag har bakat Lusse snurror med vit choklad, haft glasyr på pepperkakorna samt bakade mitt första julgodis på flera år...chokald praliner! Dock så glömde jag att bjuda på pralinerna...suck...så nu har man ett stort fat som man själv får sätta i sig..mums, de ska nog slinka ner på ett eller annat sätt.



Det blev lyckat,
jag var egentligen rätt så sent ute med att bjuda hem mina grannar samt några vänner från Öppna förskolan så trodde inte att någon skulle dyka upp men blev så glad när flera tackade ja. De som kom var grannarna Kick och Roger, Jenny och Fredrik med lille Valdemar, Ingrid och Sandra och sambon med lille Alexander och Carro och lille Winston. Det var så trevligt och roligt att 11 st kunde komma och att Olivia och Cornelia fick leka med 3 små killar! :-)

Var roligt att träffa Carro igen, så synd bara att vi inte bor närmare varandra så att man kan träffas lite oftare. Vi bor ju på var sin sida om stockholm så det är ju en bit att åka men avståndet ska inte behöva påverka tycker jag! Får se till att vi träffas i mellandagarna för då skulle vi båda vara hemma en sväng! Mycket kul också att Sandra dök upp trodde först att hon hade gått vilse...Sandra -vi måste verkligen byta mobil nr...vi glömde göra det igen...!!! Mycket kul att äntligen få träffa hennes andra hälft som hon alltid pratar så helhjärtat om, de var jätte fina tillsammans och han verkar var en väldigt trevlig och go kille.

Winston och Carolina! Chrille, Fredrik, Jenny och Valle!

Kick, Roger och Ingrid! Roger, Ingrid med Olivia och Cornelia!

Jag,Värdinnan och min kära man!

Alla blommor och Ingrid med tjejerna!

...och lite bilder på mig igen...



Olivia har varit lite si och så i magen ikväll
och måste vara efter helgens alla gosaker som vi proppat i henne...när man tänker på det...saltapinnar, pepparkakor, Lussebullar och glass...hmm men Cornelias mage strular inte alls...lite konstigt är det ialla fall! Först gjorde hon det stora i badkaret...sedan efter det så fick vi byta blöjja 2 ggr till...hoppas att hon inte börjar att bli sjuker!

Glad Lucia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar