lördag 19 december 2009

Några rader från sjukstugan!

Helt otroligt vad det snöar utanför, väldigt mysigt att se på när man sitter här och bloggar lite.

Ni undrar säkert hur läget är i vår lilla sjukstuga. Läget är under kontroll för tillfället. Tjejerna har fått druckit den nya semper vätske ersättningen hela eftermiddagen/kvällen och Olivia fick även i sig lite riktig mat som pappa Chrille hade lagat (Fläskfile gryta med kokt potatis) som vi alla tyckte var så gott och Olivia åt också mycket bra. Båda tjejerna fick välling och somnade runt 19:40. Jag mår hyfsat och hoppas verkligen att jag inte får något bakslag med tanke på hur Olivia har mått...verkar vara en väldans tuff magsjuka som inte går över...ialla fall för henne. Håller tummarna nu att denna natt blir bättre än de sista 4:a nätterna. Chrille har inte visat några symptom ännu men som sagt...det slår till väldigt snabbt.

Annars så har jag diskat tjejernas leksaker och sedan spritat dem med förhoppning att få bort alla hemska basilusker.

Jag har även slagit in lite julklappar ikväll vilket gav lite julstämning. Hoppas på att jag fortfarande mår bra imorgon då ska jag åka in till Täby C och inhandla de sista julklapparna.

Trevlig kväll

1 kommentar:

  1. Hej vi brukar va samtidigt på öppnaförskolan.. Uch var och varannan människa e ju kräksjuk nu..:( hoppas att flickorna kryar på sig.. Från Ellenor och Maximilian

    SvaraRadera