torsdag 17 december 2009

Prinsessa nr 2 sjuk!

Ca 05:20 så började Cornelia vara orolig, var in några gånger sedan för att inte väcka Olivia så bar jag in henne till mig. Hon låg och gnällde ett tag och kunde inte komma till ro och tillslut så började hon hulka. Stackars denna lilla kropp säger jag bara, att behöva utstå denna påfrestning som det faktiskt är att spy. Det var bara att ordna med allt dvs handduk, balja med vatten, våtserveter, papper och förbereda ny saltlösning. Efter att ha spytt några gånger så somnade hon tillsist och vi sov båda i en timme till. 06:50 så vaknade hon och spydde lite mer och sov sedan ca 30 min till och då hörde jag även Olivia började gnälla i bebyradion...de är som klockor alltid samma tid på morgon dvs 07:30. Cornelia sov efter en stund vidare till ca 08:45 och när hon vaknade så började jag ge henne lite vätske ersättning. Runt kl 11:00 så fick jag faktiskt även i henne lite joghurt, får se om hon får behålla det. Nu sover hon igen och Olivia med. Strax kommer min käre man hem så då får vi hjälpas åt i sjukstugan. Nu ska jag också vila en stund för man vet ju inte hur resten av dagen blir.

/J.O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar