onsdag 17 augusti 2011

Yoga och magen!

Idag skulle min man ha lämnat tjejerna på dagis men då han var något trött och sliten efter gårdagens utekväll med andra musik kollegor så var jag helt enkelt tvungen att bita ihop och få ungarna iväg själv! En del att fixa med så här första dagen till dagis, först väcka, durscha, frukost, samla ihop kläder, borsta tänderna, in i bilen och sedan iväg. Det gick bra och på dagis så var alla fröknarna och de flesta barnen redan på plats. De ska vara 15 barn på 3 fröknar...phuuu säger jag bara! De är en hel del 1 åringar som kommit till avdelningen nu vilket gör att O och C nu helt plötsligt är äldst. Några av de äldre barnen har fått flytta till annan avdelning. Jag stannande ett tag och pratade med fröknarna, fanns ju en hel del att berätta tex vad som hänt med Cornelias panna, att de numera har trosor på dagarna och att det snart är dags att föda fram en lillebror till tjejerna. Tjejerna var ialla fall väldigt glada och nöjda när jag lämnade dem men ännu gladare när jag skulle hämta dem! :)

Väl hemma igen så gjorde jag iordning frukost och satte mig sedan på golvet och satte i yoga skivan. Gjorde övningar och avslappning ca en timme och satte mig sedan och lästa lite i Mamma praktika boken. Tiden gick snabbt och det var dags att få i sig lite lunch, durscha och sedan iväg och hämta tjejerna på dagis!

Snart så kommer det som ligger och bökar och trycker därinne att komma ut!
Får se hur många dagar...veckor det tar! Vad tror du? Min mor tror nu på Söndag...skulle just passa bra då vi förmodligen kommer att ha kräftskiva härhemma på Lördag...


Imorgon så har Chrille lovat att ta tjejerna på morgonen och skjutsa dem till dagis! Ser framemot att få vila och inte behöva studsa upp med tuppen! Det var längesedan som jag fick ligga och dra mig i sängen vilket jag verkligen ser fram emot!

Nu ska jag strax göra iordning mig och lägga huvudet på kudden!
Godnatt
J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar