onsdag 3 augusti 2011

Bort dumma molusker!!!

Har haft en skön dag med bara tjejerna. Barnen har lekt med alla grann ungarna både här hemma och hemma hos de andra barnen. Vi har hoppat studsmatta, badat i vatten spridaren och tittat lite på tv och vilat lite! En helt vanlig men skön dag!

Chrille åkte tidigt i morse till Götet och har suttit i studion hela dagen.
Imorgon kommer mor min, Tobbe och lilla Julia hit och ska sova över. Blir roligt med sällskap och tjejerna tycker det ju är så roligt med Julia. De blev dock lite ledsna över att Isabelle inte kunde följa med men de får försöka att dela lika på Julia... :)))

Nu ska jag strax gå och sova...Olivia ligger i min säng då hon bad mig så snällt. Vet inte ifall jag berättat det tidigare men både Olivia och Cornelia har ju fått molusker vilket kliar en hel del. Har försökt att behandla med Zinkpasta samt att jag nu provat ostronskivling kapslar, baddat med asolsprit men det verkar inte ge med sig ändå. Cornelia har haft molusker i knävecket i över 1 år nu och inte blivit bättre. Olivia fick nyligen moluskerna och har spridit sig i armvecket samt ner på sidan på magen, stackarn håller ju på att kliar sönder sig...vad gör man! Min mamma berättade för mig att jag hade haft molusker i ansiktet som liten som jag lät att hon fick ta bort på mig. Jag fick ta bort två stycken på Olivia ikväll och hon var duktig och bet verkligen ihop, sedan ville hon sova i min säng och självklart då hon varit så duktig så får hon det. På apoteket säger de att det inte finns något botemedel utan att de måste gå bort av sig självt...och de kan ta flera, flera år innan de försvinner. Det smittar ju också väldigt mycket men om man har haft molusker och blivit botad så är man sedan imun vilket jag är. Har ni något tips som fungerat för Era barn så lämna gärna en kommentar på min blog!

Sov så gott!

1 kommentar:

  1. Å vilka underbara sommarbilder o du är strålande vacker som gravid oxå : ) vill ni komma över nån helg på fika?
    Kram till er alla

    SvaraRadera