måndag 22 augusti 2011

En dag med pyssel!

Idag kom mor min på besök! Jätte trevligt och vi pysslade och mös med tjejern.
Vi började med att kika lite i kartongen som mamma hade förberett med alla barnkläder som är efter tjejerna och som hon har haft ute i deras garage. Jätte mycket bra kläder men måste gå igenom kartongen lite själv senare då det var en del rosa som jag inte är säker på om jag vill klä min lilla Lucas i...Vi gick sedan in i Olivias rum och spelade lite spel med tjejerna för att sedan fortsätta med lite annat pyssel. Tjejerna fick nämligen lite roligt pyssel av deras faster Catrin när de fyllde 3 år och tyckte det passade bra att mamma, jag och tjejerna pysslade lite tillsammans. Man skulle nämligen klistra och måla armband! Se så fina det blev!

Armbanden ligger på tork!

Visade även Olivias garderob som jag så fint har gjort iordning helt själv! Överst hänger alla fin klänningar och under lite vardags klänningar! Blev riktigt bra om jag får säga det själv. :))) Så enkelt, bara två plugg med skruv, en gardinstång och snören! Klart!

Till lunch gjorde mor min iordning en kantarell omelett! Hon hade igår varit ute och plockat en hel massa kantareller som hon sedan tog med till mig. Det är ju så otroligt gott och omeletten blev väldigt god!


Närbild på omelett med kantareller, tomater, skinka, purjolök och persilja!




Efter tjejerna vilat sig så tog mamma med dem ut på lite bärplockning i skogen!


Min tanke var först när de skulle gå ut i skogen att jag skulle passa på att göra lite avslappning men min kropp sa att baka muffins skulle vara mycket roligare, så jag satte igång med att baka istället och det blev mycket goda blåbärsmuffins!


Vi testade sedan armbanden som vi hade gjort! Titta så fina!


Lilla Olivia med sina armband!


Cornelia med sina armband!


Cornelias armband!



När Chrille fick höra att det fanns färska kantareller hemma så slog han på stort och åkte och köpte en stor entreceute som han helstekte i ugnen!


Titta så mycket härliga kantareller!


Jag och tjejerna sitter och väntar på maten framför den öppna brasan!


Ser mig själv snart sittandes och amma lilla Lucas i denna fotölj! Ska bli så mysigt!


Medan vi väntade på maten så hann jag med att testa och göra en inbakad fläta på Olivia! Fint va....hon ville senare absolut inte ta ut flätan så hon fick sova med flätan i.


Maten upplagd och klar!


Ser det gott ut? Kan säga att det var himmelskt gott!




Nu ska jag strax gå och sova så vi ses imorgon!


J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar