tisdag 16 augusti 2011

Cornelias sår!

Ej lämpligt att kika vidare för känsliga tittare...


Inte så farligt tycker jag men jag har väl vant mig nu...men det är ju inget litet jack hon fick i huvudet. Plåstret skulle sitta på i 5-7 dagar och idag var det dag 6 så jag bestämde att det idag skulle plockas bort. Det gick bra. Jag har tyckt att det började lukta så illa om det och var rädd att de skulle vara helt varigt under men det såg ok ut. Själva sårskorpan var lite varig och följde med när jag drog bort plåstret. Jag baddade med asolsprit på såret och sedan har det fått lufta hela dagen. Det glipar ialla fall inte längre och det ser ut att ha läkt fint. Nu är det bara att hoppas att det inte blir något jätte ärr...sedan så vore det ju bra ifall hennes lugg kunde växa ut snabbt igen. Lite lugg har hon ju men man ser ju ärret mellan stråna. På nedan bilder så är ju allt hår bakåt då jag tvättat håret på henne, mer för att visa ärret för Er som undrat.

Lilla hjärtat sa inte ett knyst när jag tog bort plåstret! Fick dock övertala henne att det skulle tas bort då hon helst av allt ville ha plåstret kvar...


En väldigt glad Cornelia som äntligen får tvätta håret. Fick bada på morgonen och durscha igen nu på kvällen!


Tog även en liten bild på lilla busiga Olivia! Nu är det hennes tur att strax hoppa in i durschen. Imorgon måste de både vara fina och lukta gott då det är första dagen på dagis igen efter en väldigt lång ledighet. Ska bli skönt både för barnen och för mig. Kul för barnen att få träffa lite kompisar igen och skönt för mig att få lite egentid och träna avslappning mm.



J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar