tisdag 9 augusti 2011

36 hela veckor

Då var det slut för ledigheten för min mans del. Igår var det jobb dag som vanligt och jag var hemma med barnen. Hela veckan kommer att se precis lika ut men sedan den 16:e aug då är det dags för tjejerna att återigen få gå på dagis men då 15 h ifall jag inte blir sjukskriven.

Jag
Jag mår fortfarande rätt så bra. Har nu gjort över 36 hela veckor och väger nu 70,8 kg. På Fredag så har jag gjort 37 hela veckor. Det har dock verkligen börjat att kännas att jag är gravid och han trycker sig neråt i bäckenet och det är långt ifrån skönt...Han bökar otroligt mycket speciellt med huvudet nedåt och alltid när jag ska försöka att vila vid lunch eller försöka att sova på kvällen. Vända mig på natten är ett jäkligt bökande och helst inget som jag gör men ibland tvungen att flytta på mig när någon av tjejerna kommer in och börjar knuffas för att få plats i sängen.

Bebis prylar
Nu har jag ialla fall börjat att förbereda inför miraklet som kommer att dimpa ner om några veckor. Har handlat lite bebis kläder, en bilbarnstol samt att vi har satt upp spjälsängen i vårt sovrum. Får ta en bild och visa Er senare! :) Sedan så har vi fått hem lite annat gott och blandat. Chrilles syster kom blandannat med en barnvagn, babygym och baby sittern, hur bra som helst så nu är det bara skötbordet, täcke och kudde kvar som Chrille ska åka till Ikea och inhandla idag.

Besök av mor
I helgen som var så var ju mamma, Tobbe och Julia här också och vi hade en jätte mysig helg tillsammans. De var Tobbe som skruvade ihop spjälsängen och vi hjälptes alla åt med att sedan klä den. Vi lade sedan in gurkor i ättikslag så jag fick två stycken burkar med inlagd gurka ifrån min egen trädgård. Inte illa va!
 
Tjejerna myser med stora kusin Julia i soffan!

Strul Olivia
Inatt strulade lilla Olivia väldigt mycket. Hon kom in till oss och låg sedan och vred och
vände sig om vartannat hela natten. Så nu sitter hon väldigt trött i soffan och ser ut som att hon ska somna när som helst. Cornelia tycker
sin syster är väldigt tråkig just nu...

C i Götet

Chrille hade det gööör gott i Götet och allt blev som han hoppats på. Det var sedan stor fest på kvällen och åkte fint i Hummer Limo till stället de skulle...behöver nog inte säga mer. Han var något lyrisk när han kom hem ialla fall!

Nu måste jag in på Dexters hemsida och göra lite förändringar då tjejerna ju bara ska gå 15 h från och med Sept och går då gratis på förskola!

Vi ses strax igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar