onsdag 17 augusti 2011

Min älskade trädgård

Tänkte visa er lite bilder på hur min trädgård har tagit sig!

Här är trädgårdens stolthet...Rabarberna som jag fick en knöl utav mor och måste ha fått huvudknölen då de växer så det knakar!!! Dags att göra en rabarberpaj igen! :)

Denna slänt har vi sått själva, meningen att det ska växa vilt här med alla sorters ängsblommor! Får se hur det ser ut i vår och till Midsommar!

Alla mina träd ser ut att må bra nu! Här ser man vårt Stella körsbärsträd med vårt hus i bakgrunden! Blir intressant att se ifall vi får några frukter nästa år!

Min grönaste hörna i trädgården just nu är trädgårdslandet som fullkomligt har exploderat! Här ser man jordgubbslandet med Tujjorna i bakgrunden!


Västerås gurkorna som ju också växer som ogräs! Nu finns det dock inga flera mogna att ta men som det ser ut så kommer det om någon vecka att kunna skördas många, många fler!


En bild på mina två land! Längst upp är ett kryddland och lådan längst ner är gurkorna och tomaterna!


Fin tomat planta men råkade att bryta av en kvist när jag skulle försöka stödja upp den...hoppas att den ändå tar sig och ger mig röda saftiga tomater!


Kryddlandet blomstrar och väller snart över om jag inte börjar att skörda det som finns i! Undrar bara vad jag ska göra med allt??? Har hur mycket basilika som helst och vet ju att man ska skörda det innan det blommar så det blir väl att plocka in och hacka och frysa in eller?


Båda trädgårds landen! (I kryddlandet har jag gräslök, sommar lök, chillipeppar, oregano, sallad, rosmarin, basilika)


Här ser vi en någorlunda nyklippt gräsmatta, med lektorn, studsmatta och gungställning!


Min enda ros i min trädgård just nu! Till hösten/våren kommer jag dock att införskaffa mig en hel del rosor då jag tycker att det är så vackert och de blommar dessutom så länge!


Har även lite tomat plantor uppe på altanen! Här finns det en hel del frukter men inget moget ännu! (till vänster vanliga tomater och höger busktomat)



Har ju även två stycken blåbärsbuskar som den ena redan gett en del bär men de blir uppätna innan man vet ordet av. De är väldigt söta och goda! :)



Det var allt för denna gång!



J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar