fredag 19 augusti 2011

Nu kan bebisen få komma!

Så lite bilder på vad vi gjort iording till lilla Lucas! Det känns som allt är förberett och han kan nu få komma när han vill! Jag har även gjort 38 hela veckor idag!!! Väger faktiskt hela 72,9 kg nu...undrar vad jag kommer att sluta på...jag äter fortfarande som en häst!

Spjälsängen står i vårt sovrum! Vi gjorde en liten speciell plats för sängen. Vi har två st stora skjutgarderober vilket vi tog bort en av dörrarna och ställde in sängen där. Låter kanske lite konstigt men det blev faktiskt väldigt bra! :) Väskan står också packad och klar nedanför sängen med diverse kläder och annat som kan vara bra att ha med sig.

Det nya skötbordet! Gulliver skötbord från IKEA, perfekt lagom och passar så fint in i vårat badrum! Har tvättat och spritat alla små leksaker som ni ser på bilden, nu färdiga att börja bitas och lekas med på nytt!

Var tvungen att göra om lite i tjejernas garderober. Det här är egentligen Cornelias garderob men har flyttat över alla kläderna in i Olivias garderob samt att jag skruvat upp två stänger i Olivias skjutgarderob där nu alla fin klänningar hänger. Får visa en bild på det också senare, blev faktiskt otroligt bra! Här på bilden ser ni lillens nya kläder. Nu vet jag att mor min har tvättat och packat en hel del kläder som är ifrån tjejerna också så det blir nog snart att köpa en egen garderob till lillen så att Cornelia får tillbaka sin garderob.


Denna body fick Lucas av farmor Eija! Så söt!


Denna mys jacka köpte jag på Lindex!


Också köpt på Lindex! Älskar faktiskt lite grå/beig, vita kläder då det blir så fräsht!


Härlig färg på bodyn! Present ifrån farmor Eija!


Lite pyjamaser och bodys även de inköpt av mig på Lindex!


Återigen härliga färger! (ifrån Eija)


Ett par tuffa tofflor!


En häftig bilmössa!





Ja det var lite gott och blandat och annat som vi också har ordnat med är ju självklart barnvagn, babygym, bilbarnstol och babysitter! Får visa det senare för nu ska jag strax släcka lampan och vila mig inför bakning och kräfskiva imorgon! :)


J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar