måndag 22 augusti 2011

Årets Kräftskiva!

Ännu en helg utan en bebbe...hade en förhoppning att han skulle dyka upp i Söndags natt men inte kom det någon liten en utan blir att vänta lite till. ,

I Lördags så hade vi (alla grannarna) en liten överraskningsfest för våra grannar Patrik och Eva som kom hem från Mallis. Då det regnade hela dagen så var vi tvungna att duka någonstans ute där det fans tak och då blev det hos just Patrik och Eva. De möttes av 25 glada grannar när de parkerade bilen! Glada och något överraskade! :))) Det blev en mycket lyckad kräftskiva då det faktiskt blev fint väder under kvällen och natten. Jag hade bakat Fuccatia och fixat sallad. Vi stod även för all öl, all barnens mat och Chrille blev även grillmästaren då han försåg alla ungarna med både korv och hamburgare.

Efter lite bakning och vila var det dags för en lång dursch och sedan ut och göra de andra sällskap!


Fredrik visar upp ett stort fat kräftor och barnen är inte sena på att ta sig en smakbit!


Spännande djur det där!


Dukningen är nästan klar!


Jag med lilla Olivisen!


Alla till bords och dags för första snapsvisan!


Chrille och Fredrik tar en skål!


Eva och jag!


Jag och lilla Cornelia




Det blev en rolig kräftskiva! Vaknade dock 02:00 på natten med ständiga förvärkar fram till 05:30 på morgonen...sov inte en blund mellan dessa timmar och var ett antal gånger på toaletten. Hade ca 4 värkar på 27 min...så det var verkligen något som sattes igång i kroppen. Jag somnade dock ifrån det tillslut och sov sedan till 10:30 för att sedan gå ner och häva i mig en STOR frukost! Det lugnade sedan ner sig med värkarna och det var rätt så lugnt dagen efter. Både en lättnad och frustration på engång!


J.Olsson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar