måndag 1 mars 2010

Min lilla sjukling!

Idag var jag hemma och tog hand om vår lilla sjukling som just nu är Cornelia. Hon har sovit mestadels hela dagen...vaknade ca 06:30 imorse och somnade sedan igen runt 09:00 och sov sedan till ca 14.00!!! Sedan så var hon vaken till ca 17:00 då hon återigen somnade i ca 1 h...vaknade och gjorde sedan natt ca 19:00. Ikväll drack hon äntligen upp sin välling vilket hon inte har velat att ha på två kvällar, trodde nästan att hon hade gett upp det där med vällingen. Då hon sovit så mycket idag på dagen så är man ju lite nervös för hur natten blir...

Cornelia är så mammig just nu, det är bara jag som får ta i henne, ska bara sitta/sova i mitt knä hela tiden. När jag försöker att lägga henne ner i sängen så skriker hon bara och ställer sig upp helt yr av all feber och vill till famnen...hon har legat mellan 38,3 och 40 grader i feber i flera dagar nu så hoppas att det vänder i natt.

Imorgon är det min tur att få gå till jobbet och Chrille får då istället vara hemma med tjejerna. Olivia däremot är så pigg så pigg, har nog aldrig sett henne så pigg någonsin. Hon har börjat att sjunga och det är sååå söööttt! Inget man förstår men man hör att hon nynnar på något på sitt eget lilla härliga sätt!

När Olivia var sjuk och Cornelia var frisk i förra veckan så var det väldigt jobbigt att ha Cornelia hemma då hon ju är så himla rastlös och ska klättra överallt där hon inte får vara, en riktig liten buffel då hon bara skulle knuffa på sin lilla sjuka syster och vara där hon vet att hon inte får vara. Nu när Olivia är pigg och Cornelia är sjuk så skulle man kunna tro att Olivia blir rastlös men hon har varit helt underbart mysig och jag tror att hon har njutit av det lugna tempot hemma hos sin mor och sjuka syster. Dock så har hon ju självklart passat på att ge tillbaka lite hårda klappar och knuffar på sin nu sjuka syster.

God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar