lördag 20 mars 2010

TJEJERNA 20 MÅN!

Känner att det är dags att jag skriver av mig lite gällande deras personligheter så att jag inte glömmer... Tycker att det skiftar så mycket på hur de är i sättet, ibland är det Olivia som är den mer frammåt och ibland är det Cornelia...förut var det lite mer tydligt. Vissa saker är dock verkligen Olivia och vissa saker är helt Cornelia...här kommer lite mer om likheter och olikheter.

OLIVIA
När jag tänker på Olivia så är det fortfarande hon som är den mest:

  • Eftertänksamma
  • Rädd för nya saker...ni skulle ha sett henne på julafton, helt galet var rädd hon var för jultomten. Dock blev hon lugn och trygg i morfar Tobbes famn då han tog ut henne i Julias rum
  • Super rädd för karuseller tex bilkarusell...
  • Super gosig...speciellt när hon är sjuk...vill alltid hålla handen och nöjjer sig inte helt förrän hon får hålla båda mina händer i sina händer!!! Vill gärna sitta i knä och för det mesta vara nära mamma.'
  • Har härliga fuffens för sig...roliga miner och gör ansiktsuttryck...som är sååå charmigt!
  • Sitter och nynnar och sjunger för sig själv...börjat med sedan hon fick gå på dagis!
  • Var lättast att skola in henne på dagis, hon brydde sig inte alls om mamma och märkte inte ens att jag gick därifrån....det vände dock efter inskolningen när hon märkte att det var dit hon skulle lämnas varje dag, så nu är det däremot skrik och grin varje gång vi ska säga hejdå!
  • Avskyr ett HEJDÅ och har alltid gjort!!!
  • Känns som hon kommit lite längre i språkutvecklingen...

CORNELIA
När jag tänker på Cornelia så kommer jag på nedan:

  • Orädd!
  • Är väldigt nyfiken på nya saker!
  • Älskar att åka karuseller
  • Lite rädd för tomten till en början men stod tillslut och klappade och drog tomten i skägget...
  • Också väldigt gosig och gillar att hålla i handen men inte alls som sin syster...
  • Älskar höga höjder och sitter/står gärna på köksbordet...
  • Klättrar överallt och hennes älsklingsplats är vid diskbänken och stå och sätta på kranen och plaska med vattnet!
  • Var hemskt att skola in Cornelia...mamma fick inte lämna rummet och hon grinade mycket under inskolningen. Efter inskolningen så är det nästan aldrig några problem att lämna...förutom ibland förstås.

Båda tjejerna är väldigt sociala och Olivia kan ibland var trög i starten men när hon väl sätter igång med något och ser att inga faror finns så kan hon vara den som leker bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar