torsdag 25 mars 2010

KÄNNER ETT STORT SHOPPINGSUG!!!

Idag har det verkligen varit en toppen dag! För det första så har tjejerna varit helt fantastiska hela dagen från morgon till kvällen. Började imorse, de vaknade på ett trall humör, åt frukost, gick till bilen själva och när vi kom till dagis så klädde vi av dem ytterkläderna och vips så sprang bara Cornelia rätt in till de andra barnen på dagis. Jag satte ner Olivia lite nervöst och frågade henne vart hennes syster tog vägen och när jag märkte att Olivia helt släppte mig utan att tveka och var på väg så pussade jag henne Hej då! Båda tjejerna sprang glada in på dagis och både jag och pappa vinkade hej då och gick därifrån. När vi kikade in genom fönstret så stod redan Olivia och skrattade och pratade med fröken!!! Vilken känsla alltså! Lika var det när vi hämtade tjejerna, hur glada som helst och inge skrik alls! De satt snällt i bilen och var mysiga hela kvällen tills de båda somnade i våra famnar vid 18:45. YES, så ska en slipsten dras!!!!

Imorgon är det Fredag och det verkar som vi alla kommer att göra en hel vecka!!! Härligt! Verkligen behövligt så att man fick en chans att springa ikapp lite på jobbet, man kommer efter så mycket på bara 2 dagar hemma...

Känner mig lite galet shopping sugen just nu och vill så gärna ut och springa i affärer! Vill ju handla lite vår/sommar kläder till både mig/mannen men framför allt åt tjejerna. De behöver så mycket just nu då de hade stl 74 förra sommaren och de är ju aldeles för litet nu. Nu har de stl 86/92...

Cornelia är ju lite större än Olivia och hon skulle ju faktiskt kunna ha stl 92 men förmodligen så blir det för långt då i armarna...lika bra att man köper stl 86 ialla fall. Tänkte förut att de ju alltid kan växa i kläderna ifall de är för stora men det är ju inte roligt heller när man får vika upp och hålla på och krångla.

Tjejernas storlekar just nu:

Tröjjor: stl 86/92
Byxor: stl 86
Skor: Vinterskor (stl 21) Sandaler + Sommarskor (stl 20) (Tennisskor (stl 20/21)

Just skor är så svårt då det är så olika på skor och fall de ska ha strumpor i eller inte. Köpte ju ett par jätte söta rosa skor som de skulle ha i Oktober när vi åkte till Rhodos...de var stl 20/21...och de är fortfarande alldeles för stora...kanske för att det är en dubbel stl...

Imorgon är det Fredag vilket menas att jag slutar kl: 14:00 och då ska mannen min och jag åka och kika på kakel i Arninge, vi måste nämligen bestämma hur vårt badrum ska se ut i nya villan, ska blir roligt! Kanske man hinner kika lite på annat också...alltså menar då KLÄDER!!!! :-)

Nedan kommer ett litet ordspråk igen:

De gamla tror allt, de medelålders misstror allt, och de unga vet allt.
Oscar Wilde

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar