onsdag 17 mars 2010

Bilder på små tjejer!

Chrille har dragit ett stort lass denna vecka på dagarna då han varit hemma och tagit hand om våra två sjuklingar. Tack för det, då jag har fått gått till jobbet några dagar i rad. Det har dock varit några väldigt tuffa nätter nu då den som är sjuk oftast hamnar bredvid mig i sängen och ligger och vänder och vrider sig. Inatt var det återigen Cornelia som låg och hostade, slåss, bökar och knuffar på mig...när jag flyttar på mig somnar hon och när hon vaknar så gnäller hon efter mamma och börjar gråta och då ligger vi ihop kurade en stund tills hon återigen börjar att böka rulla runt, fäkta, snörvla och hosta. Ja så håller det på hela natten lång så man är ju inte världens piggaste när väl klockan ringer 06:00. Chrille har det ju lite bättre/tystare på natten då det oftast efter en del spring slutar med att han somnar på en madrass bredvid Olivias spjälsäng i barnrummet. Trodde dock att jag skulle känna mig mer trött under dagen än vad jag gjort, har faktiskt klarat dagen bra. Nu känner jag mig dock väldigt trött...och blir nog tidigt ikväll.

Imorgon så är det 18 mån kontroll på BVC vilket blir spännande. Tjejerna är ju inga tungviktare precis men tror ändå att Cornelia håller måttet någorlunda...hoppas ialla fall. Jag vägde henne med blöjja och tröjja hemma nu i vecka och då vägde hon 8,9 kg, inte särskilt mycket om man gemför med andra barn i samma ålder men de har ju alltid varit små. Olivia vägde ju 1750g och Cornelia vägde 1955g när de föddes...ja då var de inte särskillt stora...

LITE BILDER IFRÅN FÖRSTA TIDEN:

Olivia bara någon dag gammal!

Olivia låg alltid th väldigt långt upp och Cornelia tv väldigt mycket på sidan...!

Tjejerna i sina söta topp luvor och man kan riktigt se hur jag myser...och ser inte alls trött ut...!!!

Närbild på tjejerna, så himla fina! Att ha dem liggandes på bröstet så där är en helt fantastisk känsla...helt obeskrivbart men helt underbart!!!

Tjejerna lyfte tidigt huvudena!

Två små pluuuudisar...

....och mums bitar!!!

Mätta och trötta små tjejer!


Tjingeling...dags att försöka att få sig några timmars sömn...:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar