söndag 14 mars 2010

OLIVIA FEBER...

Tjolahopp...så var man där igen...Olivia fick feber i natt och varit helt sänkt idag! Men som alla andra barn så har de ju sina ljusa och glada stunder trots allt vilket är skönt för hela familjen. Vi visste ju att det var något på gång så det gällde ju att vi passade på att göra så mycket roligt som möjligt i Lördags så nu känner vi ändå att vi har haft en kanon mysig helg. Tjejerna tyckte ju att det var såå roligt i badhuset. Det sköna var ju att vi nästan var helt själva där, de flesta barnfamiljerna började droppa in när det var dags för oss att vid 10:o tiden bege oss hemmåt. Egentligen öppnade de inte förrän 09:00 men de var snälla att släppa in oss ca 08:40. Så badhuset lär det bli många många fler gånger med hela familjen!

Idag var jag hemma och tog hand om lilla mamma sjuka och febriga Olivia medans pappa och Cornelia tog en tur till Arninge Centrum. De hade haft det jätte roligt, åkt karusell, hon hade fått hjälpt pappa att handla och plockat upp varorna på bandet sedan det som hon tyckte var det bästa av allt...tror jag ialla fall...var att de gick till Cafét och hon fick smaka en Havreboll! Hon hade suttit tyst i flera minuter och bara mumsat i sig.

De hade handlat med sig lite Risifrutti och god hallon dricka med sig hem som även lilla Olivia var nyfiken på och åt faktiskt upp en hel Risifrutti och drack jätte mycket dricka. Det är ju så viktigt att de får i sig vätska då de har feber. Hon åt ju ingen frukost idag men fick ialla fall i henne en välling flaska i natt, vilket var tur då hon vägrade vällingen på kvällen.

Jag fick faktiskt lite egentid i eftermiddag och då tog jag stavarna och traskade ut på en långprommenad ut på isen...kände mig modig! Jag var dock inte helt själv ute då det var en hel del grannar som var ute och njöt av det vackra vädret.

Efter frukost så ritade tjejerna en stund, de har ju blivit så duktiga på att göra runda ringar!

Olivia och Cornelia vill ha samma penna...

Cornelia!

Olivia!

Tjejerna har precis ätit lite lunch...men man vill ju självklart smaka vad det finns för gott på pappas tallrik!!!

Tog lite vackra vinter bilder på min härliga stav prommenad!




God kväll och sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar