torsdag 18 mars 2010

En TRÖTT Olivia och en LYCKLIG Cornelia!

Som ni ser så har jag ändrat lite på min blogs utseende...hade lite tid över så jag satt och mixtrade lite, vet inte om det blev bättre men känns i alla fall roligt med lite förändring!

Ja, själv är man också med två små sjuklingar. I natt var det Olivia som hamnade hos mamma och pappa somnade på madrassen bredvid Cornelias säng. Olivia hade redan över 38 grader när hon vaknade och de höll i sig hela dagen. Vid tre tiden så hade febern gått upp till 39,3...inte bra alls. Undrar just vad det är för hemska basiller som gör att hon inte blir bättre. De sa på dagis i Onsdags att det var många som var hemma och sjuka i just feber och hosta och även dagis personal. När vi ringde till BVC i morse och ställde in 18 månaders kontrollen så sa de att de var chockade över att det sedan efter Jul varit såååå många barn som varit sjuka. Tydligen lite väl mycket sjukdom nu och tror själv att det beror på den långa och kalla vintern...som aldrig vill gå över. Är såååå trött på SNÖÖÖÖ just nu och vill bara att det försvinner. Ska bli så roligt att hälsa på värmen om bara ca 3 veckor. Vi har tjatat så mycket om Spanien och Bamse redan hemma nu så varje gång vi säger "Spanien" så skrattar de, speciellt Cornelia!

LITE BILDER FRÅN IDAG!

Då båda vägrade att sätta sig i barnstolarna i köket så ändrade jag lite på de dagliga rutinerna. Jag bad tjejerna att hämta plast stolarna och sätta sig vid bordet i vardagsrummet och vänta på maten och de gjorde de också!!! :-)

De fick äta pappas mix med köttbullar med krossade tomater och grädde...DE VAR VERKLIGEN EN SUPER HIT!!! De älskade verkligen maten! :-)

Cornelia så lycklig att hon inte behövde gå och lägga sig när sin syster somnade 07:20...
Så glad och ute och går en tur med vagnen!

Nej men har du satt på dig stövlarna också...så duktig och på rätt fot också! Stolt mamma!!!

- Nu ska jag visa dig mamma hur jag fick på mig stövlarna! Först så ställer jag upp dem...

...och håller i mig i skostället och sätter i andra foten!!!

- Titta båda stövlarna sitter på... helt själv!

- Ska jag visa igen?

- Först så tar jag av mig dem...

...och så åker de på igen....


Nej, nu måste mamma ha förstått hur jag gör...undrar om mamma har något roligt i väskan istället?

Titta!!! Mammas leg till jobbet...undrar om jag kommer in på SEB om jag går nu... jag menar jag är ju påklädd med skor och allt...det är väl bara att gå???

Neheeej, det fick jag inte....då tar jag väl av mig skorna och går och lägger mig istället! För nu börjar jag faktiskt känna mig väldigt trött!

Cornelia gick och lade sig 20:00 och somnade nästan med engång!
God natt, för snart ska jag också krypa till kojs...man vet ju aldrig hur natten blir och nu är jag ju själv också!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar