fredag 6 augusti 2010

DAVID BECKHAM!

Härligt att det blir lite sol igen efter allt regn. Vi har gjort en hel del sedan sist jag skrev, nedan kommer lite godsaker.

LONDON
Chrille och jag var till London och såg på fotboll på the Emerates Stadium. Vet inte hur det gick till men jag verkade ha ordnat Club Medlems biljetter vilket gjorde att vi fick världens bästa platser på långsidan...2 rader bakom David Beckham!!! Så gissa ifall vi båda var nöjda med utsikten, ha ha!!! :) Han hade båda sina söner med sig men Viktoria Backham var inte med, henne fick jag dock senare ialla fall fottas med på Madame Toussou! Förutom de bra platserna så hade vi toppen väder denna dag och de hade även så man kunde köpa öl, champange, vin och mat innan för glasdörrarna. Chrille var stört nöjd och lät mig senare få ett besök på min favorit affär Karen Millen där jag handlade en super nice röd jacka + en ny klänning! DYRT men hur snyggt som helst! Så nu har man lite nya kläder inför nästa fest tillfälle. Annars så strosade vi omkring lite varstans och njöt av både kvällslivet och sevärdheter på dagarna. Såg vaktbytet utanför Buckingham Palace, Big Ben, Båtutflykt på Themsen och besökte även Portobello Market som ju är så mysigt. Madame Toussou är ju verkligen en upplevelse där vi fottades tillsammans med en massa kändis vaxdockor. Min och en mängd andra tjejers favorit var ju självklart Edward som stod och såg så läcker ut! Chrille passade även att tafsa lite på Britney Spears, ha ha...bildbevis...

MORMOR
Tjejena har ju även varit upp hos sin mormor och morfar i Västerås vilket också verkar ha gått bra trots att tjejerna är mitt upp i sin trots ålder just nu...men vad kan man göra åt det egentligen? Ett NEJ är ju egentligen ett JA och INTE GÖRA SÅ är ju självklart att man ialla fall måste testa och JA jag förstår Er verkligen både mormor och farmor att våra barn kan vara påfrestande och jobbiga men då förstår ni även vad vi lever i VARJE DAG och att vi kan behöva en paus ifrån dem någon gång!!! Våra barn är världens sötaste och gosigaste små tjejer när de är på det humöret men även de mest rastlösaste och envisaste! Som min mormor sa till mig engång, de är det envisaste som kommer längst här i livet utan envishet blir man ingenting, och det är ju rätt tänkt tycker jag. Hur som helst så har våra tjejer haft några roliga dagar hos mormor och besökt både Vallby gård, åkt traktor och tittat på Älgar, lekt med kusinerna Julia och Isabelle och varit och plockat blåbär i skogen. Världens bästa mor och mormor! Tack för hjälpen!

VILLAN
Ja och hemma här fixas det varje dag, några lådor per dag packas upp och lite nya inköp görs lite då och då. Idag har det inhandlats Vita Lamellgardiner och en 50 tums TV! Altanen är klar både på framsidan och baksidan. Tjejerna har ju blivit helt tossiga att hoppa studsmatta så för att inte grannarna ska bli allt för trötta på två små tjejer som varje dag springer dit och ska hoppa för att senare efter ett tag bäras bort därifrån gallskrikandes...så var vi helt enkelt tvungna att skaffa en egen studsmatta!!! Igår skruvades den ihop och redan har den hoppats på en hel del! Rätt roligt själv tycker jag, gäller bara att man inte hoppar för högt för då är det nästan så att man kan kissa på sig...fniss!!! Sedan så berättade min man idag att han hade varit iväg redan innan vi åkt till London och köpt ett hemma bio system...och han som säger att inte vågar att släppa iväg mig och shoppa själv...

Förutom allt fixandes så måste jag även säga att vi har ett gäng härliga grannar som också nyligen flyttat till vårt område samt håller på och bygger. Många barnfamiljer vilket är super kul så det blir nog ett härligt Barn i Bullerbyn område!!!

GRILL KVÄLL
Ikväll ska vi även få besök utav tjejernas kusiner Felix och Tilda med föräldrar. Chrille ska då få visa upp sin monster gasol grill som han ju är så stolt över. Blir gott med grillat och så hoppas vi att det blir fint väder så att vi kan hoppa lite mer studsmatta, kanske bada och titta på en fin solnedgång! Ni är så välkomna!

Efter en väldigt studsig morgon och smaskandes på hemmabakta pannkakor så tänkte även jag lägga mig ner ett tag och vila mig innan vi måste förbereda inför kvällens grillning!

Trevlig kväll alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar