tisdag 24 augusti 2010

HÖST PYSSEL!

Efter middagen idag så tog jag med tjejerna ut och så fick de hjälpa mamma att plocka kottar, kvistar, blåbärs och lingon ris, mossa och rönnbär som jag sedan nu gjort iordning till dekorationer. De står nu vackert och pryder vårt vardagsrum och kök i vaser och skålar. Rätt så nöjd men imorgon så ska jag ta med en kasse ut på lunchen med förhoppning om att hitta en massa kastanjer, för vad är väl vackrare än kastanjer på ett fat eller i en skål. De är ju även så lena att ta på! :) Jag tycker att det är roligt att pyssla och känner mig oerhört inspirerad att börja pyssla så här till hösten. Skönt att gå i skogen och få skogsluft samtidigt som man får fortsätta när man kommit hem och göra iordning fångsten! Vädret är så härligt på sen sommaren/hösten. Längtar till att löven ska bli lite mer färggrannare så att jag kan göra nya dekorationer med ännu gladare färger!

Alla höst dekorationer!

Min stora stolthet!

En lite mindre variant med bla blåbärsris och lingon!

Närbild på den stora!

Nu ska jag lägga huvudet på kudden och sova några timmar innan jag ska upp och jobba igen...och sedan få leta efter mina kastanjer!

1 kommentar: