torsdag 26 augusti 2010

Själv hemma med barnen!

Min lilla Cornelia har haft en riktig otursdag idag eller man kanske ska säga eftermiddag. Började strax innan jag kom till dagis, lilla Cornelia hade blivit så ARG ca 5 min innan jag hade kommit. Inget speciellt att bli arg över tror jag men hon fick inte gunga när hon ville gunga...och det är ju inte roligt att få vänta på sin tur...

När vi kom hem så sprang tjejerna till studsmattan som vanligt och några av våra närmsta grannar kom förbi med deras lilla Linea och Linus som också hoppade med Olivia och Cornelia. Cornelia ville sedan inte hoppa längre och tänker klättra ner på stegen själv vilket hon har klarat många gånger själv utan hjälp. Mamman till de andra barnen frågar om hon ska hjälpa Cornelia men jag säger att det där klarar hon själv...men inte denna gång...självklart. Cornelia trampar snett och far neråt och landar på marken och det blir SKRIIIIIIK utan dess like. Jag tar upp Cornelia och går in med henne och vi säger hej då till grannarna. Aj, aj aj vad de gjorde ont på lilla C, hon pekar på foten och gråter. En stund tänkte jag att hon hade stukat foten då hon inte kunde gå på den på en stund, varje gång hon stod på foten så skrek hon och sedan så haltade hon fram ett tag. Som tur var så gick det onda över och Cornelia sparkade fotboll med Olivia och sin mamma senare på kvällen.

Efter en hel del lek så såg Cornelia så spänd ut och började grina...magen...aj aj aj. Jag märkte igår att C var väldigt hård i magen men då hade hon inte nå problem med lilla björn. Nu var det annorluna. Jag blev riktigt rädd denna gång, trodde nästan att hon höll på att gå sönder eller något. Jag har aldrig hört Cornelia skrika så högt, argt och frustrerat. Jag tog henne till pottan och satte sedan ner henne och hon grinade och grinade, hon blev vansinnig när Olivia kom in och störde henne, hon skulle bara sitta på pottan och jag fick inte gå därifrån och hon skulle hålla mig i händerna. Tillslut så tänkte jag att välling kanske skulle få igång hennes lilla mage, så jag beslutade mig för att lämna henne på pottan en stund och gå ner och värma...tar ju bara ca 2 min för 2 st flaskor att bli klara. Hon grinade och grinade när jag gick och när jag var klar med vällingen och gick upp igen så hörde jag hur tjejerna smällde i toalocket. Vet ni vad Cornelia gör då, helt otroligt! Hon tar mig i handen och går fram till toalocket och lyfter upp det och pekar på pottan och sedan i toaletten, vad ligger inte där om inte en bajskorv...ha ha..lite roligt att jag skriver om det men det är faktiskt helt underbart duktigt. Hon har alltså bajsat på pottan och sedan hällt korven i toaletten helt själv! Det är väl duktigt. Jag torkade henne lite och sedan fick hon en ny blöjja och sedan välling flaskan. Olivia hade vid det här laget redan druckit upp sin välling och låg och mös lite i soffan. Jag tog sedan dem en och en till durchen där de fick durcha och sedan tvättade jag även håret på dem. 19:50 låg de redan i sängen och när jag sagt godnatt så var det inte ett ljud ifrån deras rum. De sover nu så gott i sina sängar! Varit en tuff eftermiddag för min lilla Coco!

Jag är ju själv hemma med barnen nu då min kära man är iväg med sin pappa och Jonas på en Golf Weekend. Hoppas att allt har gått bra och att min man vinner STORT!!! Imorgon är det Fredag och då ska jag klippa mig i Stinsen efter jobbet. Spännande att åka dit då jag aldrig har varit i det centrumet. Man hinner ju med en del när man slutar klockan 12:00 på Fredagar. Imorgon eftermiddag så kommer svärmor Eija och Catrin med lilla Tilda och Flixen hit och så ska vi äta middag tillsammans, det ska bli så trevligt. På Lördag åker jag och tjejerna upp till min far, vi ska fira honom att han fyller 60 år! Sedan sover jag och tjejerna hemma hos min syster i Västerås.

Imorgon bitti så kommer tjejerna att få äta frukost på dagis. Tänkte testa och se hur det går. Jag behöver ju vara på jobbet 08:00 så det skulle vara så skönt om man slapp en massa onödigt kladd så här när man är själv med dem på morgonen.

Måste även få berätta att Målaren målade framsidan av huset idag, blev super fint!

Nu ska jag krypa ner i min kalla säng!
Vi har verkligen INGEN värme här hemma! Burrrrrr!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar