måndag 30 augusti 2010

60 års fest!

Det var minst sagt en lite halvjobbig start på helgen. Efter en jobbig morgon som jag redan berättat om så skulle jag ju testa en ny frisör i Stinsen. Det var en kille som skulle klippa mig och klipptiden började 13:00 och när klockan var 14:15 så hade han fortfarande inte lagt i färgen i håret...skulle ju hämta barnen klockan 15:00 och det var ju bara att inse att så inte skulle hinna. Förstår bara inte att jag inte tänkte just då på att jag skulle ringa och säga till att jag var sen...personalen hade ju ringt runt till alla kontakt personer och hade varit jätte oroliga för att jag inte kom. SUCK!!! Sådana lägen som man bara vill sjunka genom jorden. Ingen fara skedd men kände mig ju så dum, varför ringde jag inte! Hur som helst så var jag en 40 min sen och åkte direkt från frissan till dagis, jag som skulle handla och fixa lite innan svärmor och Catrin med barn skulle komma över och äta middag. Efter jag hämtat barnen på dagis så åkte vi alla tre upp till ICA och handlade. Tjejerna fick sitta i kundvagnen och det gick jätte bra. Vi var hemma vid 16:30 och strax därefter så kom gästerna. Alla var väldigt trötta denna Fredag så efter att Flixen och tjejerna badat bubbelbad så gick tjejerna och lade sig och resten av gängen traskade hem till sig.

Olivia th och Cornelia tv ute på altanen!


Svärmor och tjejerna!


Catrin med lilla Tilda!


I Lördags så var det bara att gå upp, byta blöjja, äta frukost och börja packa. Vi skulle ju åka upp till far min i Västerfärnebo på 60 års kalas. Tack och lov att lilla Isabelle kom och lekte med tjejerna en stund medans jag packade bilen och gjorde iordning lunchen till tjejerna. Vilket projekt det är att komma iväg, så mycket man ska tänka på och det var mycket mycket nära att jag höll på att glömma välling och välling flaskorna. Hade ju inte varit kul men om det hade hänt så ligger ju ialla fall affärer nära.

Efter vi hade lämnat över presenten som var ett present kort på JULA, ätit kräftor, tårta och smörgås tårta så gick jag och min syster med alla barnen på en liten prommenad på de små grusvägarna. Det är ju så mysigt och vi fick lite nostalgi känslor när vi gick där med våra egna barn bortanför grannen Vangbos hus där vi hade lekt gömma, kott krig och mycket mycket andra lekar i skogen bredvid när vi själva var i samma ålder som Julia och Isabelle är nu.

Närmast Julia och lite längre bort går Isabelle med lilla Olivia.


Tjejerna ute på åkern!


En bild till...


Jag och tjejerna på grusvägen!


En bild till...det var så mysigt!


Det var fullt med lingon efter hela vägkanten som tjejerna mumsade på under prommenden!


Efter prommenaden och lite mer tåra så var det dags att bege sig hemmåt igen. Tack för tårtan pappa, det var smaskens!

Jag och tjejerna körde vår kos till Västerås där vi skulle sova över natten hemma hos min syster. I Västerås så stannade vi till då det skulle inhandlas lite mat inför kvällen och medans Cia och Dennis skulle handla så åkte jag iväg med en fullbackad bil med ungar som jag nervöst körde hem med till syrrans villa. Kändes verkligen nervöst då man verkligen hade ansvar för så många barn samtidigt. Verkligen en ruskig känsla, tänk om något hade hänt! Men det gjorde det ju inte, phuu!
Efter att tjejerna sov så mös vi alla i soffan och tittade på film! Verligen en skön kväll! Det blev dock en jobbig natt då de sov i samma säng som mig och det bökades en hel del. Cornelia var väldigt gnällig och började redan misstänka att det var feber på gång för henne. På Söndagen när vi kom hem så tog jag febern och då hade hon 38,4...så idag Måndag så har jag varit hemma med lilla Cornelia och bara tagit det lugnt. Olivia har varit på dagis och det har också gått jätte bra. Dock så börjar även hon bli lite snorig.

Mycket, mycket, mycket
skönt att min man är hemma igen! Nu är det ordning på torpet igen! Har saknat dig så mycket! Älskar dig! KRAAAM!

Imorgon blir jag också hemma med C och sedan så får vi hoppas att hon börjar att må bättre.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar