torsdag 12 augusti 2010

VILL HINNA MED ALLT!

SEMESTERN SLUT!
Semestern är slut och man är åter på jobbet igen. Hade dock ingen jätte bra start på första arbetsdagen då jag hade råkat hamnat i någon gammal personal lista på användare som slutat...så min förra chef hade begärt borttag utav mitt konto. Suck, det tog 2 hela dagar att få alla behörigheterna tillbaka! Tur att man suttit lite varstans så man har lite kontakter så det gick någorlunda snabbt att fixa till ändå. Nu är allt som vanligt igen, pust! Kul att vara tillbaka på jobbet igen!

HUSET
Vi kämpade hårt med att få upp de nya linnefärgade lamellgardinerna på nedervåningen, var ju så mycket olika delar men det gick snabbt ändå när vi båda hjälpte till. Igår fick jag även upp en del tavlor, bröllops tavlan sitter fint mitt i vardagsrummet med några av mina egna konstverk på väggarna bredvid. Tror inte att ni sett min nyaste tavla som jag målade medans barnen var uppe hos farmor på landet, kallar den för Spindel tavlan då vi ju hade så mycket problem med spindlar i Hägernäs denna sommar. Lovar att jag snart ska visa Er lite nya bilder både ifrån semestern och huset! Det är så mycket man behöver fixa med på kvällarna så det blir inte så mycket blogga av.

PAPPA OCH BARNEN
Chrille är pappa ledig nu i 2 veckor. Det verkar gå bra men barnen är som sagt lite i trots åldern just nu och sååå jobbiga i mellanåt. De vill allt och ingenting ibland just nu, grannens gräsmatta är roligare att spinga på än deras egen, grannens studsmatta är fortfarande roligare än vår egna och vägen vill man gärna testa att gå ut på fast man vet att man inte får...Pappa kommer även att ta inskolningen som börjar den 17:e augusti, jag är med första dagen sedan så får pappa göra resten då han är pappa ledig.

DUBBEL BOKAD
Känns som att på sommaren så ska man hinna med allt och man bokar in sig på det ena efter det andra tillslut så har man bokat upp sig dubbelt...vilket medför sura miner och irriationer ifrån släkt/vänner. Finns väl egentligen ingen ursäkt men som alla vet så är det en häktisk tid nu med flytt till nya huset och med allt som ska fixas därimellan, ni som byggt hus kanske förstår mig ni andra får helt enkelt försöka sätta Er in hur vi har det. Två små rastlösa tvååringar som ska lekas och underhållas annars så blir det sura miner även där! Man vill komma igång i nya villan dvs packa upp allt och jobba med tomten. Det är kusin träffar, 1 års kalas och barnvakt för bröllop...önskar att man kunde klona sig men mig veteligen så går det inte??? Jag valde denna gång bort kusin träffen då 1 års kalas och Bröllop aldrig kommer igen. Hoppas att det ordnas fler kusin träffar för det skulle verkligen vara super kul att träffa alla och deras familjer. I allt detta så vill man ju faktiskt även ha lite tid för sig själv och familjen och bara få ett "litet" tillfälle att ta det lugnt! Tur att jag bytte uppdrag på jobbet ialla fall för det räcker med ett häktiskt privat liv!!!

Längtar just nu till en lugnare fas i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar