torsdag 19 augusti 2010

FÄRG RECEPT!

Nu har vi äntligen efter många om och men bestämt oss för färg!
Vi valde på två stycken snarlika färger och det kommer nu bli färgen som är målade på de två stycken plankorna längst till vänster. Lite dåligt ljus på bilderna men jag kommer snarast att ta fler bilder i dagsljus!


Här ser man knappt skillnaden, men om man tittar noga så ser man!


För Er som gillar färgen och vill ha den på sitt eget hus så kommer nedan färgkoden/receptet! Skriver även ner den för min egen skull då vi förmodligen kommer att behöva måla om huset om ca 10-15 år...så varsågoda att ta för Er!

RECEPT

(Den gula färgen)
Alcro Bestå/akrylat (ska EJ vara akryl olja)
YO 700.00
RO 8.00
SV 5.00
Brytbas B
(Blandas på 10 Liter)

(Den vita färgen)
NCSS0502Y

1 kommentar:

  1. Hej Johanna! Tack för titten inne hos mig, vad glad jag blev att du lämnade ett litet spår efter dig.Så jag kunde hitta till dig! Dina tvillingar ser så söta ut......Önskar dig en trevlig helg o Lycka till med målningen! Kram Therese

    SvaraRadera