fredag 27 augusti 2010

Hemsk morgon!

Vilken morgon! Allt började så fridfullt med två gosiga små tjejer. Tittade lite på Bolibompa ett tag men sedan sprang klockan iväg och det blev bråttom att få nya blöjjor och kläder på tjejerna. Cornelia hade ingen lust alls att sammarbeta idag men tillslut efter lite små fajter så satt båda tjejerna i bilen och vi är på väg mot dagis. Jag hade igår talat om att de skulle äta frukost på dagis och frukosten skulle börja 07:30. Väl på dagis så ser jag att en del barn sitter och äter frukost och tänker att så bra att allt redan är framdukat. Möts då av en tjej som jag inte träffat förut som visar in mina tjejer i lekhallen och jag stoppar henne och säger att mina tjejer också behöver äta frukost...hon säger då att vi är sena...(jag kom då 07:35) och att man inte kan komma sent och då får man ingen frukost!!! Vaaaaa???? Jag ber så hemskt mycket om ursäkt och berättar att det var en strulig morgon. Hon säger då att det får gå för denna gång...Det kändes konstigt att lämna dem då vi inte alls kände oss välkomna denna morgon. ARG som ett bi satte jag mig ibilen och började tänka alla möjliga tankar...Hade kanske varit bättre om jag tagit mina ungar och gått hem och ätit frukost. Har aldrig träffat henne förut och kan säga att hon inte blev min favorit!!! Detta gjorde att jag åkte förbi avfarten ner mot E4:an och fick lov att vända och åka tillbaka så att jag kom rätt. När jag kom till jobbet så hade jag glömt mitt leg och fick gå och fixa ett lånekort. Åhhhh hoppas att dagen blir bättre! Undrar om jag verkligen ska testa en ny frisör idag...kommer väl hem med grönt hår eller rakat huvud!?!

På jobbet har jag ialla fall bara stött på kollegor som är glada och positiva! Det är ju trots allt Fredag, ska man inte vara lite extra glad då?

Önskar Er alla ialla fall en super skön helg!
Hoppas att mina tjejer har haft en bra dag trots en konstig lämning, vill hämta dem NUUUU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar