torsdag 1 september 2011

Lucas en vecka!

Så har Lucas redan fyllt en vecka! Denna vecka har varit kämpig på många sätt! Första dygnet så snuttade han så mycket och satte igång min mjölkproduktion som bara den! Men sedan när väl mina bröst började att producera då var det som han bara var mätt och trött! Grymt...fick istället börja pumpa ut då det började bli mjölkstockning! Sedan vet jag inte vad som hände, mjölken försvann helt plötsligt och så blev man orolig för det...nu fungerar det dock ok igen! Pust! Har börjat att få huvudvärk oxå speciellt när jag ammar är förmodligen både för att jag spänner mig samt lite vätskebrist!

Man är ju inte världens piggaste heller då jag kör hela Lucas nätterna själv! Vi har delat upp oss så att Chrille tar hand om tjejerna när de inte går sina 15 h på dagis och jag tar hand om Lucas på nätterna! Då Chrille får sova hela nätterna igenom utan avbrott så är ju han pigg på dagarna! Jag däremot är helt slut på dagarna då det är både ett antal amningar och blöjjbyten på nätterna vilket gör att jag även får kort stubin vad gäller tålamodet med tjejerna! Tur att vi inte båda är tötta med kort stubin...då hade det varit riktigt synd om tjejerna!

I veckan var vi ute på en prommenad med tjejerna och lilla Lucas! Vi gick bort till indian lekplatsen. Jag tog mig dit men höll knappt på att ta mig hem igen! Mina stygn som spökade...Nu börjar det dock att kännas bättre så hoppas jag är stark igen tills det är dags att ta hand om alla barnen själv då Chrille har slut på pappa ledigheten!

Lille Lucas är så otroligt go och vill bara vara nära hela tiden! Har redan blivit en riktig mamma gris! Väldigt mysigt faktiskt! :)))

Jag och min kära man firade även 9 årig bröllopsdag igår! Finare bröllopspresent till varandra än lille Lucas får man nog leta efter! Vad vi hunnit med, så mycket bostäder, resor, myys samt blivit 3 barns föräldrar!!! :))) Älskar dig! Nästa år är det 10 år!!! Undrar vad vi ska hitta på då? Blir det någon mysig resa kanske?

Lägger strax till lite fler bilder ifrån veckan som varit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar