onsdag 28 september 2011

Lite fler bilder!

Hämtade som vanligt tjejerna på förskolan idag och de hade gått så bra även idag. De hade även sovit en liten stund vilket verkligen märks när de kommer hem då de är mycket piggare och gladare tjejer. När de inte sover så är de så trötta och de är inte lätta att ha att göra med när kvällen kommer. De är en fas som de behöver gå igenom i deras egna takt, för mig får de gärna fortsätta att sova lunch ett tag till. Bättre att ha två pigga tjejer på eftermiddagen än två st vrak!

Så har bebis gymmet testats för första gången för lilla Lucas! Detta gym har används väl av både Catrins barn och mina tjejer och nu är det lilla Lucas tur!

Då Lucas är en väldigt snuttig liten kille så är ju nappen en favorit vissa stunder i alla fall om man är mätt och belåten!

Nappen det känns tryggt!

Så är vi på besök i Indian lekparken igen! På bilden Cornelia!

I Söndags så fick Chrille passa lilla Lucas i 1,5 h medans jag och tjejerna åkte in till Arninge och handlade nya skor till tjejerna!

Lite gräs på skorna gör ju ingen skada!

En prommenad runt vår lilla slinga är en perfekt bensträckare!

Fin utsikt över Vallentuna sjön!

Lilla Lucas sover sött i vagnen!

Idag rensade jag och tjejerna ogräs och lilla Lucas var ju förstås med i vagnen hela tiden!

Fint blev det ialla fall och en fröjd för ögat att slippa se allt ogräs elände!

Jag har ju även i flera kvällar grävt upp jordgubbs plantor och satt ner dem på andra sidan av lådorna så nu har jag ett stort jordgubbs land och hoppas på stor skörd till nästa sommar! Plockade även 12 st gurkar i förra veckan som jag gjorde iordning och la ner i burkar, det blev 3 st glasburkar och en stor glass kartong! :)

Lilla Lucas fortsätter att växa så det knakar och som det ser ut nu så har han gått över 4 kg strecket! Inte illa för att vara bara 5 veckor och då vägde 2645 g när han föddes. När tjejerna var 4 veckor så vägde de inte mer än 2100g...något stor skillnad då Lucas är dubbelt så stor som de var då!
Allt för denna gång
J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar