onsdag 28 september 2011

Hostan håller i sig!

Det har verkligen varit några dagar men fram för allt nätterna som varit värst. Lillen har hostat tills han tillslut kräkits ibland, så synd om lillen. Blev ju smittad av tjejerna vilket ju är helt oundvikligt när man har barn som drar hem dagis basilusker. Han är så tjock i halsen och bröstet av slem och har läst att små barn oftast har svårt att få upp slem och hosta men min lilla Lucas är faktiskt helt otrolig på att kunna hosta vilket är otroligt skönt för lille Lucas. Tror dock att han börjar att bli väldigt less på hostan då han nu är rätt så matt och varje gång han hostar så gnyr han och man vet ju själv vilken träningsvärk man får efter man får en hosta som inte vill ge med sig. Stackars min lilla älskling, bara att hoppas att det går över snart!

Har verkligen gjort allt jag kunnat för att underlätta för honom vid förkylningen dvs saltlösning i näsan, blåst näsan och gett nezeril. Lagt tillbaka honom i hans säng där jag lagt böcker under sängen så han kommer upp i högläge med huvudet. Rapat honom vid varje amning och då har han även kunnat hostat lite samt att jag vid några få tillfällen även kokat lite vatten och gett 1/2 tsk för att underlätta för att han lättare ska kunna svälja ner slemmet...

Strax ska jag och lillen hämta tjejerna på förskolan!

Ha det så bra i höstrusket! Imorgon ska det dock bli bättre väder!

J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar