söndag 11 september 2011

Första utflykten & Gudmödrar!

Igår gjorde vi vår första utflykt tillsammans alla 5 som familj! Det blev en tur till Täby Centrum och med två bilar! Hur vi än försökte få plats allesammans i samma bil så gick det inte! Det som satte stop för att få plats var just att det inte fanns några isofixi fram varken i Chrilles eller min bil! Jag tog därför lillen i Chrilles bil och han körde tjejerna i stora bilen! Chrille håller på att kika på lite större bilar får se vad det blir! I Täby Centrum gick det fint, kikade i lite affärer och gick sedan och åt på restaurang! Tjejerna fick till deras glädje pannkakor med sylt och grädde! :) Gissa om de var storm förtjusta! Sedan gick vi ut till lekparken där de fick gunga, klättra och åka rutshbana! Jag ammade lillen 11:00 och sov sedan hela tiden vi var borta till vi kom hem 2 timmar senare! Lite svårt att få till planering så här innan man lär känna honom men denna gång gick det fint. Tjejerna var oxå super glada att även jag och Lucas följde med denna gång!

Sedan så har vi ju även börja att planera lite för Lucas dop också! Vi är jätte glada för både min syster Cia och Chrilles syster Catrin har tackat ja till att bli gudmödrar till våran lille söte son! :) Dopklänningen som jag virkade åt tjejerna finns ju också redo bara att ändra banden till blått istället för Rosa! Vart vi ska vara någonstans är lite osäkert. Har dock inte kommit något längre än så i planeringen!

Idag tog Chrille med tjejerna själv på ytterligare en utflykt och denna gång åkte de ut till Mimmi och Jorma i Norsborg! De hade haft så roligt och ätit en massa gott. De hade även en hel del plommon på sitt träd dom tjejerna fick smaka och sedan så fick de även plocka i en kasse som de fick ta med sig hem! :) Tack så mycket blir att smaka på dem ikväll!

J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar