torsdag 8 september 2011

10:o pappa dagar - SLUT

Chrille har verkligen tagit vara på de 10:o pappadagarna på flera sätt! Jag menar Lucas och jag har klarat oss rätt bra själva dvs inte så mycket som en pappa kan göra mer än att leka lite, byta blöjja och ev som i natt när Lucas tredje natten på raken bara ska snutta, snutta och snutta då var det verkligen dags för lite avlastning med att söva honom! Det tog honom 45 min innan han tillslut fick Lucas att somna om klockan var då 04:30...och jag själv hade då varit vaken sedan 24:00, liiiite trött känner man sig idag! Lucas sov sedan till 06:30, underbart! Detta var dock första gången som Chrille behövt hjälpa till på natten. Så otroligt lättare denna gång med att bara få en liten knodd. Nu kan man ju faktiskt avlasta varandra på ett helt annat sätt och nu klarar man sig ju redan bra själv med lillen! :)))

Det som Chrille verkligen har tagit vara på är tiden han haft tillsammans med tjejerna! Han har lämnat och hämtat dem på dagis, åkt och handlat med dem, varit i Täby Centrum, ätit på MAC, varit till badhuset och lekparken! Sedan så har han tagit hand om maten också dvs frukost och middag! Tjejerna var ju riktigt mammiga innan Lucas kom och pappa var mest bara "dum" det har han nu lyckats vända rätt bra! Nyttigt att få göra en massa roliga saker med pappa! :))) Själv så försöker jag så gott det går att göra alla nöjda, dock inte så lätt då Lucas kräver en hel del mamma tid/bröst just nu! Därför har det blivit en naturlig uppdelning dvs Chrille aktiverar tjejerna och jag tar han om lillen. Lite myyys tid med tjejerna hinner jag också med!

Nu är dock de 10 pappa dagarna slut och från och med Tisdag då kommer jag att hämta tjejerna på dagis! Tänk vad tiden går fort ändå!

Nu hör jag att lille Lucas inte alls är glad därnere med pappa...dags att försöka pressa fram lite mer mjölk...

J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar