fredag 16 september 2011

Själv med tjejerna & Mjölk fontän

Denna vecka har jag både hämtat och lämnat tjejerna med lilla Lucas och det har gått bra! Ser till att Lucas är mätt och belåten då sover han så snällt i bilen både dit och hem. Tjejerna är så stolta och vill gärna visa upp sin lillebror på dagis!

Då det var Fredag idag så hade jag alla barnen hemma! Det gick oxå bra. Efter lite ammning så gick vi till Indian lekparken. Denna gång tog jag mig både dit och hem utan svårigheter. Var ju inte lika lätt för någon vecka sedan. Lucas sov och tjejerna lekte! Vi gick hem och medans Lucas Fortfarande sov ute på altanen så gjorde jag iordning en pannkakssmet! Jag hann grädda 2 pannnkakor och seda var det dags för en paus och amma lilla Lucas! Tjejerna var rätt så förstående och väntade tålmodigt! Sedan var det bara att fortsätta att grädda! Efter vi alla ätit så gick vi alla och vila! Så det klarade jag fint om jag får säga det själv! :)

Tror om nu vår våg väger rätt så börjar lilla Lucas närma sig 3,7 kg...helt otroligt! Han har alltså gått upp mellan 300-350g i veckan!
Vi har köpt sempers mag droppar då vi tycker att han kanske gnyr lite mycket ibland. Kan ju inte skada att ge honom det ialla fall. Än så länge då har vi inte sett några större tecken på kolik dock pruttar han en hel del och gråter och skriker ibland när magen bråkar med honom.

Idag fick vi alla oxå lite mer förståelse för stackars lilla Lucas som måste bråttas med mina bröst...idag hostade han nämligen till och släppte bröstet och det fullkomligt sprutade mjölk som ur en fontän! Helt galet...tittade ner på lillen och han var helt prickig av mjölk och det mörka håret var även det helt vit prickigt!!! Hahaha!!! När Olivia såg hur mjölken sprutade så sa hon bara -wow! Ja inte så lätt att förstå och har faktiskt aldrig sett det spruta så mycket/långt själv! Stackarn satt ju i halsen.

Nu ska jag strax släcka men tror att lille Lucas kan behöva få bort sin hicka innan han kommer till ro! Dags för mjölk fontänen att jobba lite...

God natt

J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar