tisdag 13 september 2011

Lucas slipper skenor!!!

Känner mig så lättad och lycklig efter gårdagens besök på Astrid Lindgrens barnsjukhus! Det skulle nämligen kontrolleras ifall lille Lucas skulle behöva skenor. Jag hade det när jag var liten och det är ärftligt! De satte ju på tjejerna skenor och läkarna sa åt oss att det var Lite skevt och bättre att ta det säkra före det osäkra och bra ifall de kunde behandlas...efter 48 h skrik och gråt så tog jag och min man beslut om att ta bort skenorna! Absolut tystnad skedde och vi fick sova resten av natten! 6 veckor senare skulle tjejerna på efter koll och enligt läkaren så var höfterna helt perfekta!!! Helt utan skenor! Vi berättade då att de inte hade haft skenor och läkaren sa då att många barn överbehandlas! Det var ett beslut somvi tog och ni tänker kanske att det var dumt gjort! Vi tog dock schansen och vi visste ju att det skulle kunna rättas till senare så ingen fara på då sätt! Vi var helt enkelt inte starka nog för att ta hand om två st barn med kolik + samtidigt behandla med skenor!!! Det var rena rama tortyren för våra stackars små tillväxthämmade tjejer! De vägde ju inte mer än 1950 och 1700 när de kom så de tog ju tid för deras kroppar att bli starka.

Nu kanske ni förstår varför vi är så otroligt glada denna gång det visade sig att han slipper skenorna!

Nästa sak som ialla fall jag går och oroar mig för är ifall det blir kolik eller inte! det brukar komma efter 3 veckor och imorgon är Luxas prick 3 veckor gammal. Chrille hade det som liten och vägde nästan precis lika mycket som Lucas! Lucas vägde 2645g och Chrille vägde 2700g så verkligen nästan exaktpå grammet. Jag hade inte kolik men tjejerna hade det så det är bara att sitta lugnt i båten och vänta. Hoppas, hoppas, hoppas att han slipper det!

Nu ska jag försöka att lägga ner Lucas i sängen, ligger så fint och sover på mitt bröst just nu! Sedan måste jag gå ner och äta lunch och åka och hämta tjejerna! :) blir första gången så det blir lite spännande att se hur det går!

J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar