måndag 9 januari 2012

Kläd högar!

Imorse så flög Chrille till Göteborg för lite jobb så jag och barnen har varit själva hemma hela dagen. När vi ätit frukosten som redan som vanligt stod färdig i kylskåpet så klädde vi alla på oss och gick ut och tog oss en prommenad runt slingan. Det gick bra nästan hela vägen...mamma skjuter vagnen backe upp och backe ner med två hängande små tjejer även de på vagnen den sista biten...Pust! De är ändå duktiga att gå och klagar inte så mycket men idag var de väldigt trötta.

När vi kom hem så sov Lucas fortfarande i vagnen och vi gick in och åt Felix Gulash Soppa. Tjejerna älskar det och jag med försås! Den är ju rätt stark så vi brukar alltid ha lite cremfresh i så blir den lite krämigare.

Efter lunchen så målade tjejerna med vattenfärger och efter det så gick vi upp för att ta det lite lugnare...det ville dock inte tjejerna utan ville dansa lite så jag satte i en skiva. Tjejerna dansade och passade då på att ta reda på högen kläder som Olivia hade rivit ut ur sin garderob igår...förstår inte att de måste göra så och jag blir så ARGGGH varje gång det händer men ändå så ska kläderna bara UT UR DENNA GARDEROB! Hur som när jag sitter och viker och Lucas sitter fint bredvid och leker med en nalle så kikar jag ut och får se att de redan har tröttnat på att dansa och att det ligger ytterligare en hel hög med kläder på golvet...från den ena högen till den andra!!! NEJ nu är jag verkligen INTE glad och tvingar tjejerna att hänga upp kläderna där de tog dem dvs alla pappas skjortor som en del av dem var strukna redan (inte längre)! Varför ska allt hända när jag är själv hemma med dem...usch fick sådan huvudvärk men pratade sedan allvar med dem och tror att de förstår att deras handlande kommer att få en konsekvens ifall detta sker en gång till! Det är så svårt med bestraffningar vad kan man egentligen begära av en 3,5 åring? Tips mottages gärna från Er läsare.

Imorgon är det ialla fall slut på ledigheten och tjejerna ska till förskolan. Så imorgon så är det jag som går upp tidigt och skjutsar iväg dem. Ska bli så skönt med några timmar för sig själv igen. Känns som jag inte gör annat just nu än klagar och tycker att allt är jobbigt med mina små tjejer. Vissa dagar är ju jobbigare än andra. Att ha tvillingar ger ju oss självklart dubbelt så mycket skratt, glädje och kramar men när det busas så blir det ju även dubbelt så jobbigt...

Nu ska jag strax också gå upp och lägga mig så att även jag är pigg imorgon.

Sov så gott!
J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar