måndag 16 januari 2012

Avlastning!

Förra veckan var verkligen ingen jätte lätt vecka för oss Olssons...Chrille åkte till Göteborg Måndag - Onsdag och sedan Torsdag och Fredag var det kontoret hela långa dagarna ända till sena kvällen. Jag försökte så gott jag kunde själv med att underhålla tjejerna på Måndagen och Fredagen samt att jag hämtade och lämnade tjejerna Tisdag, Onsdag och Torsdag...ok Chrille lämnade tjejerna i Torsdags. Vi båda var något trötta när väl helgen kom och jag var även själv hemma med alla barnen på Fredag kvällen då det var utgång med nya jobbet för honom. Nu äntligen kommer han att vara hemma i några veckor tills det är dags att börja på nya jobbet.

Hoppas nu på lite avlastning och vi har planerat dagarna rätt så bra. Idag var Chrille iväg med tjejerna till Öppnis och imorgon blir det förskolan. Han kommer att efter förskolan nu i veckan ta med tjejerna till badhuset och även kanske åka till Nickis lekland. Allt för att jag skall få återhämta mig efter en några intensiva veckor. Jag behöver nämligen få lite distans och känna att jag orkar att vara en bra mamma när jag är själv med alla barnen. Tålamodet vill man ju inte tappa helt!

Lucas har även börjat få smakportioner, första gången var på dagen efter julafton. Det första han fick smaka var morots puren och sedan majspure. Sedan igår så äter han riktigt bra, Chrille matade honom för första gången igår och det gick finfint! Han får pure mitt på dagen och innan sista amningen inför natten så får han banan gröt. Amningen fungerar annars väldigt bra och han har ännu inte fått några tänder. Han roar sig lätt själv och sitter just nu i gåstolen som han kan sitta i ett bra tag. Nu gnäller han dock lite och behöver ta upp honom en stund.

Ses snart igen!

J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar