onsdag 30 mars 2011

Vill du vara med på en namnlek?

Tyck till om våra namnförslag på vad bebisen ska heta eller ge ett eget förslag på namn! ! :) Vi behöver all hjälp som vi kan få med att hitta ett namn och vem vet vi kanske väljer ditt förslag! Uppge max 3 namn var annars så får vi för mycket att välja ibland! :)

Några av namnen som vi diskuterat!

Alvin (Tänker på Alvin och gänget!)

Lucas (Alltid varit ett namn som jag tyckt varit gulligt)

Gordon (Ett system på Ericsson som både min man och jag utbildat väldigt mycket i + att min man blev kallad Mr Gordon då han var med från start när sytemet kom)

Walter (Gulligt namn)

Wilgot (Sött namn)

Jonathan (Lägger till det i listan då jag alltid gillat det namnet och faktiskt också varit en favorit sedan länge!)

Theo (Lägger även till detta namn...)

Om vi tycker att ditt förslag är intressant så lägger vi till namnet i vår lista här på bloggen!

Ska bli spännande att se era förslag och hoppas på många inlägg! :)

Av J.Olsson

11 kommentarer:

  1. Å grattis så jätte mycket till eran lilla aikare ; )
    Är så glad för er, jag tycker lukas är jätte fina.
    Hoppas vi kan ses nån dag.
    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Å vad spännande med en liten pöjk ;)
    tycker att ert förslag wilgot är jättefint, mitt förslag är Herman! Det var det som återstod på vår lista, vi hade Hugo, Malte, Arvid och Herman och slutligen slog lotten på Hugo o Malte som vi tyckte matchade Knut bäst! Spännande det här med namn :)
    kram kram

    SvaraRadera
  3. Grattis grattis (igen) Vilgot är jättefint (men jag föredrar enkel V)
    Annars blir det internationellt uttal :)
    Walter låter för mig som en gammal gubbe *moahahha*
    Elliott är också fint..
    Villiam, Vilgot och Elliott :))

    SvaraRadera
  4. Grattis till lilla killen!! :-)
    De namn som vi bl.a hade på listan var;

    1. Ludwig/Ludvig (superfint)
    2. Nils (sött)
    3. Jonathan (Vackert)

    Lucas, Ludvig och Jonathan är lite i samma namngrupp.
    Lycka till! :-)

    SvaraRadera
  5. Jonathan tycker jag också om, håller me ovanstående...

    1. Jonathan
    2. Lukas

    p.s
    DEt a jag som skrev innan också ;)

    SvaraRadera
  6. Grattis =)

    Föreslår då:
    1. Daniel =P
    2. Michael
    3. Lucas känns ju helt ok.

    /Brännis ;)

    SvaraRadera
  7. Hej Alla,
    Tack för alla fina förslag! Jag lägger till Jonathan i min lista då det alltid varit en favorit! :)

    SvaraRadera
  8. Tycker att Lucas är för vanligt och Gordon lite väl osvenskt. =) Föreslår Felix, ett latinskt namn som betyder "den lycklige". Ett ovanligt namn, men med karaktär.

    Lukas var ju en av evangelisterna. Är man inne på sådana finns ju också Markus, Johannes och Matteus. Markus och Johannes är bra namn, Matteus kan ju kännas lite ovanligt.

    Vill man ha något mer nordiskt är ju Björn ett gammalt fint namn. =)

    /Magnus L

    SvaraRadera
  9. Skriver upp några andra namn som jag hittat efter att ha tittat igenom hela Namnboken.se...

    Douglas
    Valdemar (Valle)
    Emil
    Alfred (Fred)
    Melker
    Noah
    Svante
    Valentin
    Theo
    Ville
    Willy
    Pelle

    SvaraRadera
  10. Grattis, vad roligt med en pojke!!! Det finns det ju inte så många av i släkten :-)
    Vi hade jättesvårt att komma på bra pojknamn, flicknamn hade vi hur många som helst, men pojknamn nej det var svårt. Mannen var helt emot mitt förslag på MELWIN......MEN efter mycket övertalning så blev det Melwin!!!!!

    Så mina förslag är;
    * Melvin, ett mjukt och fint namn
    * Hugo, har jag alltid gillat sedan jag såg "Hugo och Josefine"
    * Filip, tycker det är gulligt!!

    SvaraRadera
  11. Två till namn som jag hittat...

    Prince
    Eddie

    SvaraRadera