måndag 4 april 2011

1:a Tandläkar besöket & magsjuka!

Hoppas att ni har haft en lugn och skön helg! Själv så har jag haft det långt ifrån lugnt då lilla Cornelia började att spy Fredag natt, hon spydde dock bara tre gånger och började sedan må bättre rätt snabbt. Vi har ännu inte kännt av några som helst symptom och vi alla gick tillbaka till både jobb och dagis idag. På ett kvartsamtal på dagis idag berättade de dock att flera ungar hade spytt i förra veckan och en kille spydde ner hela kapprummet i Fredags innan hemgång...blir väldigt irriterad att de inte berättade det förrän nu. Jag brukar fråga varje dag om några barn är sjuka men då säger de bara att alla är friska och inga spysjukor...suck! Vet inte om de passar sig för att oroa oss föräldrar...uppskattar ändå ärlighet vilket varar längst eller hur? Bara att hoppas att vi alla håller oss friska tills vi åker till Cypern ialla fall vilket ju är på MÅNDAG!!! :)))) Ska bli så otroligt roligt!

I Fredags så var det också fullt upp innan vi fick slappna av i soffan efter att ha lagt ungarna. Åkte från jobbet, hem och hämtade visakortet, iväg till ICA och handlade, hem och packa upp, iväg igen för att hämta tjejerna, iväg till tandläkaren där de var mönster elever enligt tandläkaren (de hopppade upp i stolen, lade sig ner och gapade stort och tandläkaren fick räkna alla tänderna. Cornelia hade fått 18 tänder och Olivia hade fått 19 tänder! :) Man ska 20 mjölkisar totalt så inte långt kvar! Se bilder nedan...

Annars så hade min man otur att åka på något virus så han har legat hela helgen i feber...stackars älskling!

Själv så har jag haft jätte energi hela helgen och städade igår (Söndag). Började med att damsuga hela övervåningen, gjorde rent på toaletten, bytte i alla våra sängar och strök även alla påslakan innan jag lade nytt i sängarna. Tillslut så hamnade jag framför högar av rentvätt som jag började att sortera i olika högar...och här hjälpte faktiskt tjejerna mig en stund tills de tröttnade på att slänga kläder hi hi hi! Pappas strumpor, pappas kalsonger, mammas trosor, mammas strumpor, Cornelias och Olivias strumpor, Pappas kläder, mammas kläder och Olivia och Cornelia högen....efter detta var klart då var det bara att börja att vika, vika och vika! Tror att jag blev klar lagom till middagen var klar vilket chrille fick äran att göra. Han hade ju då fått vilat hela dagen och jag tagit hand om både ungar och städning. Maten blev super god, tack! Känner dock i ryggen idag och kommer strax bli sängen för mig. Lite bildbevis på mina duktiga tjejer!

Cornelia har hittat sin plats!


Skön stol!


Ok nu gapar vi stort så ska vi räkna dina tänder! Ahhhhhh

/>
Olivia jätte nöjd och glad och vill inte släppa sin ballong!


God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar