måndag 7 mars 2011

En fullspäckad helg!

Efter en sjukstuge vecka med feber så är vi nu alla på dagis och jobb igen! Så skönt för oss alla då tjejerna var helt vilda de sista dagarna. De bråkade om allt och fastän de har var sin precis likadan väska, boll eller något annat som det finns två av slåss de om samma sak ändå!!! Suck, blir så matt! Mycket sånt tjafs nu och Olivia är värst, så här låter Olivia. Olivia inte ha jacka, Olivia inte haaaa, Olivia oxå ha, Cocko ha, Olivia ha. Olivia vill inte alls göra som mamma vill utan ska göra allt själv och sätter sig på tvären i ALLT! Riktigt påfrestande men hon är väl i en liten utbrytar period just nu, bara så otroligt frustrerande att inte veta hur man ska agera. Man kan ju inte som mamma/pappa heller ha rätt och bråka om allt...det går bara inte utan man får helt enkelt välja sina fajter. Att hon ska ha rätt i allt går ju inte heller då barn ju behöver ramar och gränser för vem ska inte sätta dem och vem ska inte visa vad som är rätt och fel om inte vi föräldrar...

Vi var till mamma i helgen och hade en fantastiskt mysig helg. Det var förstås en väldigt regnig resa upp men det gick bra. När vi kom upp så gick vi ut och drog tjejerna på isen i pulkorna, det var roligt!

På Lördagen morgon så gick vi också ut och tjejerna fick leka i snövallar. Cornelia var helt galen och rullade nerför backen...skulle ju göra som sin kusin Julia. På eftermiddagen så åkte vi till Sala badhus och det var verkligen en rolig upplevelse för oss alla. Stora kusin Julia följde med och fick sitta mittemellan tjejerna i baksätet på bilen. Tjejerna avgudar sin stora kusin Julia som ju är för go och snäll mot Olivia och Cornelia. Våghalsiga Cornelia skulle ju försöka dyka precis som Julia gjorde och slängde sig rätt ner i vattnet med huvudet först...inte så bra då hon ju fick en liten kallsup, men inget grin alls utan hon såg mest lite chockad ut när mor min drog upp henne igen. Sedan så sprang både Olivia och Cornelia med madrasser i bassängen fram och tillbaka. Cornelia var hel vild och skrattade mest hela tiden medans Olivia är lite mer försiktig men roligt att de båda. Så härligt att se! På kvällen tittade vi ju på Mello också och det var riktigt bra denna gång, så glad att Monikers gick vidare till Globen! Vi smaskade på så mycket gott till Mello. Efter att både att ha svullat räkor, ost och kex och sedan hemma gjord Choklad Mousse
så kände jag helt plötsligt rörelser i magen för första gången! Så otroligt häftig känsla!!! :))))

I Söndags så hälsade vi på min kusin Theres och hennes små guldkorn Moses och Tora! Så roligt att äntligen få se lilla Tora så sööt och man ser verkligen vem som är mamma till både M och T. Tjejerna lekte så bra med Moses, tjejerna dansade och Moses sjöng Man boy (lite ialla fall). Något som imponerade stort på mig var att han var så skicklig med att lägga pussel! Tjopp sa det så hade han lagt ett bil pussel! Otroligt duktigt gjort!. Moses fyller 3 år nu i Mars så han är 4 mån äldre än tjejerna.

Exakt 5 veckor kvar tills vi flyger till Cypern nu!!! Tjooo hoooo vad jag längtar! Sol, bad och värme det får mig att må så bra. Vad får mig att må sämre...kyla, vinter och stress...

Vet att våren står och knackar på men den verkar inte riktigt hitta rätta vägen, den får nog leta ett tag till!

Önskar Er alla en bra vecka!

2 kommentarer:

  1. Nämen OJ!! Jag har dig som favorit sedan länge, men har inte kollat in på flera månader inser jag nu när jag ser lilla bebisen snurra runt. :-)
    GRATTIS!!!! :-) Otroligt kul.

    Jag har ingen aning om hur jag hittade din blogg, men det var i samband med husbyggandet. Vi vill också bygga hus och var inne på Vallentuna, men kollar nu på Bålsta där det fortfarande är billigt.

    Ha en underbar dag!!

    / Sandra

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Jag tror inte att vi träffats. :-) Jag är från Örebro, men sambon är från Vallentuna. Jag vet inte om du eller din man har några rötter i Vallentuna?

    SvaraRadera