onsdag 2 mars 2011

Sjukstuga!

Ja då var det dags att ta en paus ifrån arbetet då...först så fick Cornelia feber i helgen så har varit hemma med henne Måndag och Tisdag. Idag fick Olivia feber och eftersom min man är på resande fot så blir det ju jag som blir hemma med tjejerna resten av veckan. Det är egentligen inte så allvarligt, ingen hosta och inget slem eller snor utan allmänt hängiga.

Har ju även letat efter flytande ipren på apotek och på ICA butiker men leverantören har tydligen fått något problem med leveransen så de har inte kunnat leverera ipren sedan januari...inte bra alls då tjejerna verkligen avskyr Ipren SUPP...Cornelia och Olivia är ju så duktiga att ta både febern och dricka flytande ipren och verkar lita till fullo på sin mamma...men här om kvällen så var jag tvungen att ge en halv SUPP då drick Iprenen var slut...Jag delade den på längden som man skulle och jäääää....r vad hon grinade och skrek och jag kände mig som världens sämsta och elakaste mamma! Sade för mig själv att ALDRIG ska jag utsätta dem för SUPP någonsin igen, då får de hellre dricka Alvedon.

Annars så är jag ju i vecka 15 nu och jag känner mig helt ok. Är inte alls lika trött längre men nu passar jag ju självklart på att vila när ändå tjejerna sover lunch mitt på dagen. Känner inte så mycket alls av magen ännu så man undrar ju lite om allt står rätt till.Det är väl bara att vänta och se. Någon gravid mage har jag faktiskt inte riktigt ännu...dock så har brösten svullnat samt att jag ibland får putmage.

Ska strax gå och lägga mig nu då man ju inte vet hur natten blir då tjejern ju är lite krassliga.

Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar