måndag 24 januari 2011

Vecka 10

Ännu en helg avklarad...har kommit på att ju mindre jag rör på mig ju sämre mår jag och ju tröttare blir jag. Dock så känns det som jag verkligen behöver ta det lugnt också. Har bara suttit i soffan hela helgen samt att jag passat på att vila lunch när tjejerna vilar. Pappa får redan dra ett större strå till vår lilla stack och fixar med frukost, handlar, gör middag och leker med tjejerna!!!! Vilken underbar man jag har, tack för att du finns! Sååå skööönt att veta att allt rullar på fast mamma inte riktigt är i form!

Vecka 10
Nu har jag ju gått in i v10 också vilket menas att det mest kritiska stadiet nu är över! PUST!

Information om vad som hänt i magen under förra veckan:

- Barnet har slutat att ta näring från gulsäcken och tar istället nu bara näring ifrån Moderkakan
- Könet är nu bestämt...dvs magen vet om det blir en pojke eller flícka
- Alla organ sitter på sin plats men är inte i funktion ännu.
- Kallas INTE för Embryo längre utan kallas nu BEBIS!!!

...och sist men inte minst så från och med nu så ligger lilla bebisen endast på tillväxt och ska växas till och bli stor och stark!!!!

Något som oroat mig lite är väl att jag fortfarande bara går ner i vikt och är nu nere i 56 kg...började på 60 kg så känns som det borde vända snart eller? Sedan så tycker jag att jag hade mer gravid mage för 2 veckor sedan men var förmodligen bara svullen av allt som händer därinne...så platt som jag är nu om magen var det länge sedan som jag var...suck..men magen kommer väl så småningom!

Det var all info om mig och magen för denna gång!
Kram på Er!
J.O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar