måndag 10 januari 2011

Cornelia busar på nätterna...

I flera nätter på rad nu så har ett par trippande fötter hörts i hallen som sedan närmar sig vårt sovrum och en liten stund senare så står en lintott vid min sängkant, ibland märker jag inte att hon kommer in och hon skrämmer mig nästan till vettet när hon helt plötsligt slänger ner kudden på mig och klättrar över mig och upp i sängen. Det jobbiga är inte att hon kommer in för det får hon mer än gärna göra men när hon lägger sig imellan mig och chrille och vrider och vänder sig och inte kan sova och ligger så i ca 1,5 h innan hon tillslut bestämmer sig för att sluta ögonen...det är inte kul för någon av oss. Jag kan inte heller sova och Chrille sover oroligt och börjar snarka...suck!!! Den jag pratar om idag är Cornelia för Olivia hon sover som en ängel på nätterna, aldrig något tjafs längre vilket är mycket skönt.

Idag var dagis stängt pga planeringsdag och Chrille skulle vara hemma med tjejerna. Jag vaknade väldigt utvilad för engångs skull 05:50 när väckar klockan började spela Lugna favoriter...nej men vad nu...ingen Cornelia som hade strulat med oss i natt??? Jag smög upp och gjorde iordning mig, ordnade mig en smörgås och stack sedan iväg. Ingen hann vakna innan jag åkte. Toppen!

Jag fick sedan runt kl: 09:00 ett sms av Chrille där det står att - Undrar vad Cornelia gjort i natt....hon kan knappt hålla ögonen öppna och har nu fått somna om igen! 36,2 i temp...hon måste ha lekt i sitt rum inatt!?!

Vad är det för något som lilla Cornelia har börjat med...har hon slutat med att komma in i vårt rum då vi ju självklart och efter mycket om och men ser till till att hon somnar om...kanske bättre att stanna i sitt eget rum och leka ifred??? Man undrar just vad de tänker de små rackarna!

När jag kom hem idag så var båda tjejerna ialla fall på mycket gott humör. Cornelia hade 37,6 grader efter sitt middags pass idag men febern höll sig fint och stannade där. Får se hur hon mår i natt. Det blir att hålla lite mer koll på Cornelia nu så att hon inte helt börjar att vända på dygnet. Nu är det verkligen dags att gå tillbaka till dagis. Märker också på båda tjejerna att de ju är så rastlösa och bråkar med varandra om ALLT just nu!

Nu ska jag sätta mig en liten stund framör TV:n innan jag oxå lägger mig på mjuka kudden och sluter mina blå!

Hoppas ni får en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar