torsdag 27 januari 2011

Chrille till Malmö!

Då fick mannen min ett panik ärende och var tvungen att i morse flyga ner till Malmö för att träffa kunder. Vi hjälptes åt hemma med tvätt och på klädning av tjejerna, men det var jag som fick klä på tjejerna alla dessa ytterkläder och sätta dem i bilen och köra dem till dagis. Det gick bra, sånt bök bara med alla dessa kläder och få bilbältet på plats...längtar verkligen till våren då det blir tunnare kläder på. Jag är ju inte så van att lämna då det är pappa som jämnt lämnar och jag hämtar tjejerna. När vi kom till dagis så skulle ju tjejerna visa för mig hur duktiga det var. Olivia hängde upp fleez byxor och tröja samt jacka och byxor så sin plats! Så duktig! Cornelia hade bråttom in och leka med de större pojkarna som redan stod och väntade i kapprummet. Två av pojkarna hade byggt koja i lekhallen som de så gärna ville visa tjejerna. Det är så roligt för de blir så omhändertagna av de äldre barnen.

Fröknarna har också sagt att de tycker att tjejerna har börjat att prata så mycket vilket de inte gjort tidigare och de äter också väldigt bra. Det där med pratet är faktiskt verkligen på gång nu men de verkar prata mer när mamma och pappa inte är med. Tex när de är själva med mormor eller med farmor eller på dagis...
Igår när jag skulle hämta tjejerna på dagis så stod Cornelia och drog i min byxa och sa - Vill hem! Så det förstår man ju, ha ha ha...tror att vi måste vara lite mer uppmärksamma men man lever ju med tjejerna dagligen så man märker liksom inte riktigt när det poppar upp nya ord. Något som de lärt sig att säga är också blod...inget mysigt ord men efter att Olivia haft näsblod två gånger på en vecka så lärde hon sig ordet blod...När Chrille skulle lämna tjejerna en morgon till frukost så frågade en fröken vad Cornelia ville ha på smörgåsen och då ska Cornelia - Skinka!
De är även duktiga att kissa på pottan på dagis! :)
Utvecklingen går framåt! :)

Idag ska vi äta potatis bullar med lingonsylt med kanske lite knaperstekt bacon till! Tjejerna älskar det och min mage älskar ju allt nu som är lite surt så jag satsar hårt på lingon sylten! :) Sedan så är det ju lätt att göra också, man ska inte krångla till det när man är själv hemma eller hur! Längtar redan efter mannen min som ju blir borta ända tills imorgon.

Strax ska jag iväg och fylla på med Omega 3...ska bli en Suchi lunch idag! Namnam så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar