torsdag 13 januari 2011

En STOR nyhet!!!

Kan inte hålla det hemligt längre...måste få berätta! Nu har det hänt...det vi verkligen inte hade vågat hoppats på. Vi har knappt ens vågat tänkt tanken att det kanske skulle kunna hända...det jag pratar om är mitt PLUS på stickan!!! Ja det är sant - JAG ÄR GRAVID...IGEN!!! Olivia och Cornelia ska få ett syskon och jag ska bli tre barns mamma och min kära man ska återigen få bli pappa! Jag hade ju hunnit förbereda mig en del på att det skulle bli ett PLUS men hade tigt om att det kanske skulle kunna vara så för min man då jag inte ville oroa honom i onödan...ni kan tänka Er att han fick en STOR chock och tog några dagar innan han verkligen förstod att det faktiskt hänt! Helt fantastiskt roligt! Det är beräknat till den 26 Augusti och på Lördag så har jag gjort 8:a hela veckor. Det är ju tidigt ännu och med den erfarenhet som jag har sedan tidigare så är ju ingenting helt säkert förrän vecka 16 har passerat...nu är det bara att hålla alla tummar och tår på att det lilla embryot fäster ordentligt och att det växer sig starkt därinne! Jag har mått väldigt bra ända tills dagen innan Nyårsafton...då var det precis som någon slog på stora trumman och fick vid lunch tid ett väldigt svall av illamående...sedan dess har jag mått lite illa från och till hela tiden. Illamåendet ser jag dock som något possitivt då det ju är tecken på att något växer inne i mig och hormoner i miljontals bildas! I går var jag även på mitt första besök hos MVC och de tog en massa rör blod för att se att jag var frisk och alla värden var bara bra.

Vill så gärna ha en sådan där graviditets kalender på min blogg där man kan följa hur bebisen växer men vet inte riktigt hur jag lägger till den...Om du Malin E läser detta kanske du kan hjälpa mig hur jag fixar till det då du hade det på din blogg! :)

Imorgon vid lunchtid så bär det av upp till boden då det ju är dags att gå på bröllop, börjar bli väldigt nervös nu mycket för brudens skull men också mycket för min egen skull då jag själv ju fått hedersuppdraget att vara ToastMadame! Pirrpirr!!! :)

Trevlig kväll!

6 kommentarer:

  1. men guuud grattis,vad roligt!! hoppas att allt kommer gå bra..

    SvaraRadera
  2. Stooooort grattis Johanna!!!!! Gud så kul :) helt fantastiskt ju. Du får ta det lugnt nu framöver. Stor kram :)

    SvaraRadera
  3. GRATTIS, å va roligt. Det blir fullt ös hemma hos er framöver då - härligt!!

    http://babystrology.com/tickers/

    Tror det var denna "babyticker" jag hade. Du fyller i datum när bebis ska komma och får en lång HTML-kod som du klistrar in i en "gadget" på din blogg.

    //Malin E

    SvaraRadera
  4. Tack Malin! Nu har jag lagt till den!
    //Johanna

    SvaraRadera
  5. Ser det ja!!
    Kul, bra att du fick det att funka :-)
    //Malin

    SvaraRadera
  6. GRATTIS JOHANNA!! Har gåshud över hela kroppen tror jag :) Ta hand om dig nu och testa åksjukeband från apoteket, de kan hjälpa mot illamående! Annars ska även akupunktur vara en anna metod!
    Än en gång, STORT grattis!
    Kram

    SvaraRadera