lördag 5 juni 2010

Tillbaks på bloggen igen!

Ja nu var det verkligen inte igår som jag satt här framför datorn och min kära blogg så jag tänkte att nu när jag har blivit någorlund tillfrisknad försöka berätta lite för Er alla hur min senaste vecka har varit.

Sist jag skrev så mådde jag inte särskillt bra. Jag har kännt mig oerhört stressad en tid vilket gjorde att det slutade i en otroligt hemsk huvudvärk som inte ville gå över. Jag gick till slut tillbaka till läkaren igen där jag fick magnetröntga huvudet, allt såg bra ut dvs det var ingen farlig huvudvärk iallafall. Det är ju sådant som man kan gå och tänka på ibland när nära vänner gått bort i cancer av olika slag men tack och lov så var det inga kärl spruckna och inga tumörer. Det som de dock fann var vätska i bihålerna men enligt läkaren inte så mycket att det skulle orsaka huvudvärken. Han skrev ut kortisonnässpray som han ville att jag skulle börja ta omedlebart men också kåvepenin, dock så ville han att jag skulle avvakta med kåvepeninen vilket jag också gjorde. Jag slutade med alla andra hemska smärtstillande piller som bara gjorde mig trött och tog lite ipren om huvudvärken gjorde sig påmind. Redan dagen efter jag börjat med kortison sprayen så började det kännas mycket bättre. :)

Dagen vi skulle åka till Paris för att fira min mors 60 års fest var jag nästan helt återställd...trodde jag. Det visade sig när jag skulle lägga mig och ta en avkopplande massage att huvudvärken kom smygande tillbaka och efter ca 15 min var jag tvungen att sätta mig upp och försökte förklara på knagglig Franska att jag nog hade problem med bihålerna...jag lade mig uppe på britsen istället för ner med huvudet i massage hålet och huvudvärken försvann. Vid en prommenad efterråt så började det även värka i tänderna...vilket återigen visade sig vara bihålerna som spökade. Jag samtalade lite snabbt med mor min och hon tyckte att jag skulle påbörja med kåvepeninen påengång vilket jag också gjorde. Dessa äckliga STORA piller som man ska ta 2 st 3 ggr dagligen i 10:o dagar...BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!! men vad gör man inte för att få bli helt återställd.

Jag har nu även tagit beslutet att lämna mitt uppdrag på SEB vilket känns MYCKET skönt då det blev alltför stressigt för mig att både hinna med jobbet och vabba på det. Jag jobbade ju endast 75% och lite vabb på det så är det ju inte mycket man är på jobbet. På Måndag så kommer jag att börja på supporten på SEB i 70% vilket passar mig mycket bättre i den fas jag befinner mig i just nu. Livet är långt och jag hinner med att ta andra jobb med ansvar...behöver inte det just nu bara. Nu behöver jag bara ta hand om mig själv och min man och mina barn!!!
Nedan kommer lite blandade bilder ifrån de senaste veckorna
EN GRILLKVÄLL I VÄSTERÅS HOS SYSTER MED FAMILJ!




EN MYSIG HELG I HALLSTAVIK MED BARNENS FARMOR OCH FARFAR!!!





Nyköpta klänningar inför Paris resan!

MAMMAS 60 ÅRS FEST FIRAR VI I PARIS!!!
Vi tackar Er för dessa fantastisk fina dagar verkligen en supermysig tripp, det ordnade ni verkligen kanon bra!


Syster Cia med lilla Bella!
Jag med lilla Olivia!

Första gången som tjejerna fick åka tåg...oj vilken upplevelse...dock inte lätt att sitta stilla så länge!

Tjejerna fick med sig lite sovenirer ifrån Disney World...se nedan!

Gör iordning oss för ännu en kväll i Paris! Lite tidigt att lära tjejerna att sminka sig...dock så envisas de ändå att testa!

...mamma försöker visa vart man ska ha läppglansen...dvs INTE äta...






En Rose och Creps lunch med mormor och morfar!
Jag åt Lax creps...mums jätte gott!

Jag och familjen på en egen liten utflykt till en by i närheten! När tjejerna hade somnat i sina vagnar så satte vi oss ner på ett torg, beställde in Rosevin och en ostbricka!!! Om jag njöt...jo MYCKET!

Slottet där vi bodde!

En lycklig och glad 60 åring!
En nöjd pappa Christer!

Cornelia myser i mormors knä!
På flygplatsen igen...
Cornelia mumsar bröd!




RÖNNEBYGÅRD!

Väl hemma igen så gjorde vi en liten mindre utflykt till Rönnebygård i det fina vädret!








Våffel lunch vid kaffe stugan ute i det fina vädret!




En eftermiddags prommenad till lekplatsen vid stranden!








...och till sist lite gosiga bilder på ett par mysiga tjejer (Cornelia tv och Olivia th)





Hoppas ni alla får en fin Sveriges Nationaldag i morgon!!!

1 kommentar:

  1. Å va tjejerna har blivit stora :) Va jobbigt för dig med bihållorna, har själv haft problem med det.... Är det bättre nu, hjälpte pencillinen?
    Kramar

    SvaraRadera