måndag 24 maj 2010

SJUKSKRIVEN!

Har över en vecka nu lidit av fruktansvärd huvudvärk och stelhet i nacken. Började med att båda tjejerna fick ögoninflammation vilket gjorde att även jag drog på mig något konstigt förkylnings virus. Fick lite feber, hosta och ont i halsen vilket sedan övergick i stegvis smärtsam huvudvärk.

Idag tog jag mig i kragen och kontaktade Täby Doktorn där de kollade både öron, hals + att jag fick ta 4:a rör blodprov. Det som läkaren kunde konstatera var att jag hade väldigt hög puls, reagerade starkt när han testade mina reflexer samt nackstelhet. Jag berättade att jag känner mig väldigt trött och att jag fast jag sovit bra en hel natt även då vaknar med huvudvärk. Varken ipren, alvedon och treo hjälper längre.

Läkaren sjukskrev mig i en vecka + att han skrivit ut 2 olika mediciner som jag ska ta i några dagar. (Smärtstillande och muskelavslappnande)...lite läskigt med mediciner men testar i några dagar nu och ser ifall det blir bättre.

Som sagt var, har lite mycket just nu med både jobb och privat liv. På jobbet kommer jag efter hela tiden pga vabb och sjukdom vilket gör att jag inte riktigt har förutsättningen att kunna göra ett bra resultat. Är ju bestämt att jag ska arbeta 75% men med vab och sjukdom så kommer jag nog knappast upp till mina 75 utan snarare 35...Jag kommer/har nu tagit tag i min jobbsituation.

Hemma så är det fullfart hela tiden med tjejerna som ska hämtas och lämnas på dagis och för det mesta är de sjuka och trötta små tjejer. Annat som man blir stressad av är lägenhetsförsäljningen som inte går så bra + att villan bara blir mer och mer färdig. Har dock fått ett bud nu som vi skulle kunna acceptera men känns inte riktigt som vi är beredda på att ge bort lägenheten så vi ska testa med ytterliare en visning. Inte nog med det så har man grälat med syrran också vilket gjorde att bägaren rann över för mig. Blev nog helt enkelt bara för mycket med allt.

Nu är man helt slut som artist och kämpar just nu för att försöka komma upp till vattenytan igen...bara huvudvärken kan släppa! Ja bara det är en stress dvs att få huvudvärken att släppa, visst är väl livet rätt skumt ibland.

Som en vis man sa engång som stämmer väldigt bra in på mig just nu
- En olycka kommer sällan ensam!!!

Ta hand om Er och njut av livets alla goda stunder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar